بزرگ‌ترین هواپیمای جهان وزنی در حدود ۲۲۶ تن دارد و توسط یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت با هدف پرتاب موشک‌ها و ماهواره‌ها به مدارات کم‌ارتفاع حول زمین طراحی شده است. در ادامه به تماشایی ویدیوی Stratolaunch که در سال ۲۰۱۹ به بهره‌وری می‌رسد، می‌پردازیم. با ما باشید.

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان برای پرتاب راکت‌های ماهواره‌ها به فضا به مراحل آزمایش پرواز نزدیک می‌شود. این پروژه توسط یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت، میلیاردری به اسم Paul Allen پشتیبانی شده و ۶ سال است که مراحل تحقیق و توسعه‌ی آن در حال انجام است. قرار است اولین کاربری آن در اوایل سال ۲۰۱۹ صورت بگیرد. هدف Paul Allen از این پروژه، متداول کردن پرواز‌ها در مدارات کم‌ارتفاع پیرامون زمین است.

Stratolaunch هواپیمایی با ظاهر عجیب و غریب است، گویی که دو هواپیمای غول‌آسا دست به دست هم داده‌اند تا محموله‌ای سنگین را به پرواز درآورند. به زودی آزمایش سیستم سوخت و موتور Stratolaunch در بیابان Mojave آغاز می‌شود.

وزن استراتولانچ معال ۲۲۶۷۹۶ کیلوگرم است که توسط ۲۸ چرخ بزرگ آن تحمل می‌شود. اسپن بال آن ۳۸۵ فوت یا حدود ۱۱۷ متر است و طول آن نیز حدود ۷۲ متر. ارتفاع دم عمودی آن از سطح زمین حدود ۱۵ متر است.

شما را به تماشای ویدیوی استراتولانچ دعوت می‌کنیم: