شاون لیدن (Shawn Layden) رییس بخش پلی‌استیشن در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که بازی Horizon: Zero Dawn موفق به فروش ۳٫۴ میلیون نسخه‌ای شده است.

رئیس بخش پلی‌استیشن کمپانی سونی، این میزان از فروش را اعلام کرده و همچنین عنوان داشته که این رقم، از میزان فروش دو میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه‌ای در دو هفته‌ی ابتدایی انتشار به اینجا رسیده است.

جیم رایان مدیر بخش اروپای سونی درباره میزان فروش این بازی گفت:

 ما به آنچه که این استودیو قادر به انجام آن است، افتخار می‌کنیم. رسیدن از ساخت بازی‌های تیراندازی همچون Killzone به یک بازی جهان باز، گامی شجاعانه برای این استودیو محسوب می‌شود.

همچنین طبق اطلاعاتی که کمپانی سونی منتشر کرده است، کمی بیش از ۹۰۰ هزار نسخه از میزان فروش بازی سهم نسخه‌های دیجیتال بوده است.

این افزایش چشمگیر در فروش تقریبا همه‌ چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ از نحوه‌ی انتشار و توزیع بازی گرفته تا جذب شدن بازیکنان کوچک‌تر به آن و تاثیر گذاشتن بر بسته‌های الحاقی بازی.

با توجه به موفقیت‌های متعدد بازی Horizon: Zero Dawn، خیلی دور از ذهن نیست که استودیوی گوریلا گیمز و شرکت سونی تصمیم به گسترش داستان آن با انتشار بسته‌های گسترش‌دهنده بگیرند. انتظار می‌رود که در جریان رویداد E3 2017 شاهد رونمایی از یک بسته گسترش‌دهنده داستانی برای این بازی زیبا باشیم.

برای اینکه تجسم این موضوع راحت تر باشد، Uncharted 4: A Thief’s End، در اولین هفته عرضه اش حدود 2.7 میلیون فروش داشته است. البته توجه به این موضوع حائز اهمیت است که Uncharted یک IP شناخته شده است. این آمار را مقایسه کنید با آمار فروش بازی‌هایی که امسال عرضه شدند، گفته می‌شود Resident Evil VII  تاکنون (از زمان عرضه اش در ماه ژانویه، بهمن ۱۳۹۵) حدود ۳ میلیون نسخه فروش داشته و البته برای چندین پلتفرم (PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows) عرضه شده است.