اپل در مراسم امروز صبح از نسخه‌ی جدید iOS یعنی iOS 11 با قابلیت‌های جدید و متنوع پرده برداشت. در نسخه‌ی جدید برخی ویژگی‌ها و توانمندی‌ها وجود دارد که اپل مستقیماً‌به آنها اشاره نکرده است. در ادامه به این موارد جالب می‌پردازیم.

به Siri بگویید برایتان تایپ کند!

دستیار صوتی اپل در iOS جدید می‌تواند هر کلامی را تایپ کند. بهبود هوش مصنوعی و کیفیت گفتار سیری نیز از ویژگی‌های جالب آن است.

استفاده با یک دست از آیفون و آیپد

اپل تلاش کرده که کیبوردی نظیر آنچه در گوشی‌ها و تبلت‌های بزرگ اندرویدی می‌بینیم را در iOS 11 پیاده‌سازی کند. با فعال کردن حالت یک‌دستی کلیدها بزرگ‌تر می‌شود تا استفاده کردن از کیبورد لمسی ساده‌تر شود. به علاوه در اپ‌هایی مثل نقشه می‌توان با یک دست زوم کرد که البته این مورد هم از اندروید عاریه گرفته شده است.

فیلم‌برداری از صفحه نمایش

در دنیای اندروید اپلیکیشن‌های متعددی به صورت اصلی و فرعی برای فیلم‌برداری از نمایشگر وجود دارد. معمولاً تولیدکنندگان برتر مثل سامسونگ اپ اختصاصی خود را برای فیلم‌برداری از نمایشگر ارایه می‌کنند. اپل هم در iOS جدید فیلم‌برداری از نمایشگر را ممکن کرده و حتی می‌توان فیلم را به صورت یک فایل تصویر متحرک یا GIF به اشتراک گذاشت.

اسکرین‌شات گرفتن و علامت‌گذاری و نوشتن روی صفحه

در iOS 11 می‌توان به سرعت از آنچه روی صفحه دیده می‌شود اسکرین‌شات گرفت و سپس به نوشتن و علامت‌گذاری روی تصویر تهیه شده پرداخت. این ویژگی شبیه ابزار اسکرین‌شات برخی محصولات اندرویدی است که بلافاصله پس از گرفتن اسکرین‌شات، تصویر برای ویرایش آماده است و در حقیقت اپلیکیشنی واسط برای باز کردن تصویر و سپس ویرایش در کار نیست.

لمس سه‌بعدی در سافاری برای تغییر تب‌های مرورگر

در مرورگر سافاری می‌توان روی صفحه تپ محکم کرد و تب فعال را تغییر داد. به علاوه دسترسی به منوی دوم از طریق لمس محکم امکان‌پذیر شده است.

بازطراحی اپ استور و اپلیکیشن‌هایی مثل Podcast

اپل در iOS 11 یک بار دیگر فروشگاه اپلیکیشن خود را بازطراحی کرده است. علاوه بر فروشگاه اپ‌هایی مثل پادکست نیز از نو طراحی شده‌اند تا تجربه‌ی کاربری بهبود پیدا کند.

پشتیبانی از QR Code

شاید عجیب به نظر برسد که سیستم عامل iOS تاکنون از QR Code پشتیبانی نکرده است. اپل در iOS 11 بالاخره از کدهای جالب QR پشتیبانی کرده است. چیزی که شاید در میان آمریکایی‌ها محبوب نباشد اما در سایر نقاط جهان یک روش خوب و جالب برای پنهان کردن متن و لینک و محتواست. اکنون اپلیکیشن دوربین iOS 11 به صورت طبیعی و بدون وجود اپ‌های فرعی می‌تواند کدهای QR را اسکن کند و محتوایشان را آشکار کند.