اپل در WWDC 2017 از نسل جدید سیستم عامل iOS پرده برداشت. در iOS 11 قابلیت‌های جدیدی دیده می‌شود که شاید مهمترین‌شان بهبود هوش مصنوعی Siri و طبیعی‌تر شدن صدای آن و همین‌طور یادگیری ماشینی برای فراگیری عادات کاربر باشد.

دستیار صوتی سیری اکنون هوشمند‌تر از قبل و همین‌طور طبیعی‌تر از قبل عمل می‌کند و می‌توان زبان‌ها را به صورت آنی ترجمه کند. با وجود SiriKit توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند اپ‌های بهتری نیز تهیه کنند.

در اپ دوربین و تصاویر و iMessages نیز تغییراتی ایجاد شده است. در اپ Message کشوی اپلیکیشن‌ها بازطراحی شده و راحت‌تر می‌توان از آن استفاده کرد. پیام‌ها روی iCloud قرار می‌گیرد و می‌توان از آیفون و آیپد و مک‌ها پیام‌ها را مرور کرد. در اپ دوربین از تکنولوژی جدید فشرده‌سازی (اینکد) ویدیو استفاده شده تا حجم تصاویر کمتر شود. با Apple Pay می‌توان پرداخت‌های شخص به شخص را نیز انجام داد.

یکی از بخش‌های جالب Control Center جدید است. مرکز کنترل جدید به شکلی طراحی شده که نیازی به اسکرول کردن نباشد. از 3D Touch نیز برای بهبود این بخش استفاده شده است. صفحه‌ی قفل و مرکز نوتیفیکیشن‌ها نیز ترکیب شده‌اند.

اپل سرویس استریم بی‌سیم موسیقی خود را نیز بروز کرده و می‌توان در چند اتاق مختلف منزل از آن استفاده کرد و لذا AirPlay 2 رقیب بهتری برای Sonos و مانند آن است.

iOS 11 در فصل پاییز به صورت نسخه‌ی نهایی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.