کمپانی ZTE گوشی رده‌اولی با تراشه‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و ۸ گیگابایت رم به نام ZTE nubia Z17 معرفی کرده است. این گوشی رده‌اول رقیب مستقیم گوشی‌هایی مثل ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ است و البته از نظر قیمتی پیروز میدان محسوب می‌شود.

ZTE چین هم مثل دیگر تولیدکنندگان برتر چین از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در کنار رم بسیار زیاد و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده کرده تا گوشی کم‌نظیری روانه‌ی بازار کند. nubia Z17 دو دوربین ۲۳ و ۱۲ مگاپیکسلی در سمت پشت دارد و زوم آپتیکال ۲ برابر و زوم دینامیک ۱۰ برابر محصول آن است. در سمت جلو هم سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه‌ی باز یعنی ۸۰ درجه و دیافراگم نسبی F/2.0 به چشم می‌خورد.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید حاشیه‌های نمایشگر تقریباً صفر است! بدنه‌ی گوشی گواهی مقاومت در برابر آب و غبار IP67 را دریافت کرده است و به این ترتیب  نوبیا زد۱۷ در عمق ۱ متری آب تا مدتی محدود بدون آسیب به کار خویش ادامه می‌دهد. رنگ‌بندی گوشی شامل مشکی، طلایی، قرمز، آبی و ترکیب مشکی و طلایی می‌شود.

ZTE سیستم عامل اندروید ۷.۱.۱ گوگل را به همراه پوسته‌ی سفارشی خویش یعنی Nubia 5.0 در این گوشی استفاده کرده است. قابلیتی به اسم NeoPower 3.0 برای متوقف کردن فرآیندهای پردازشی پس‌زمینه و کاهش مصرف باتری در نظر گرفته شده که به کمک آن می‌توان با باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی حدود ۲ روز بدون شارژ از آن استفاده کرد.

ZTE از تکنولوژی شارژ سریع ۴ پلاس کوالکام نیز استفاده کرده و می‌توان در عرض ۲۵ دقیقه باتری خالی را تا ۵۰ درصد شارژ کرد. اسپیکر به کار رفته بسیار عالی است و از تکنولوژی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. حسگر و تابنده‌ی مادون قرمز نیز برای کنترل کردن وسایل منزل در این گوشی پیش‌بینی شده است.

در نهایت به مقوله‌ی قیمت می‌رسیم. نسخه‌ی ۶ گیگابایتی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی قیمتی معادل ۴۱۱ دلار دارد و نسخه‌ی ۸ گیگابایتی با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت نیز ۵۸۳ دلار قیمت‌گذاری شده است.