هواوی تبلت‌های ارزان سری MediaPad M3 Lite را با معرفی مدل‌های ۸ و ۱۰ اینچی معرفی کرد. در این تبلت‌ها از سیستم صوتی Harman Kardon و تراشه‌ی ۸ هسته‌ای استفاده شده تا رضایت عموم را جلب کنند.

هواوی با وجود وضعیت بد بازار تبلت هنوز هم مدل‌های متنوعی در لیست خود دارد. مدیاپد ام۳ لایت از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای رده‌پایینی به اسم اسنپ‌دراگون ۴۳۵ کوالکام قدرت می‌گیرد. خوشبختانه رم تبلت‌ها ۳ یا ۴ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز ۱۶ الی ۶۴ گیگابایت است.

رزولوشن نمایشگر هر دو تبلت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است، چیزی که برای یک تبلت رده‌پایین بسیار عالی به نظر می‌رسد. باتری MediaPad M3 Liteها به ترتیب ۶۶۰۰ و ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. هواوی در این تبلت‌ها که از دسته‌ی مدیاپدها هستند و برای مالتی‌مدیا طراحی شده‌اند، اسپیکر خوبی تعبیه کرده است. حتی در مدل ۱۰ اینچی اسپیکر ۴ تایی است.

سیستم عامل هر دو تبلت جدید هواوی مبتنی بر اندروید ۷.۰ است. بنابراین از اجرای اپ‌ها در دو پنجره‌ی مجاور و کاهش مصرف باتری به کمک Doze پشتیبانی می‌کنند. بدنه‌ی پشت تبلت‌ها انحنای ملایمی به سمت لبه‌ها دارد و مثل اغلب تبلت‌های زیبای هواوی به سمت نمایشگر پخ زده شده است.