در حالی که کاربران iOS مدت‌های زیادی است که گزینه‌ی اشتراک آلبوم‌های عکس با یکدیگر را در اختیار دارند، اما این مشخصه تا اواخر سال گذشته برای اندروید معرفی نشده بود. به هر حال تفاوت عمده این است که اندروید، پلت فرم"عبور"را مهیا کرده است، بنابراین کاربران iOS و Android می‌توانند آلبوم‌های عکس را با یکدیگر به اشتراک بگذراند. نرم‌‌افزار Google Photos از هر رایانه‌ای با هر مرورگری در دسترس است.

اگر نرم افزار Google Photos app را ندارید اولین کاری که باید انجام دهید، دانلود آن است.

برای ساخت یک آلبوم عکس به اشتراک گذاشته شده به تب Albums بروید، بر‌روی Shared تپ کنید و سپس روی دکمه سبز رنگ (+) تپ کنید. حال شما باید حداقل یک عکس را برای ساخت آلبوم انتخاب کنید.

انتخاب خود را انجام دهید و سپس روی Next تپ کنید. سپس از شما درخواست می‌شود که یک نام به آلبوم اختصاص دهید. پس از آن شما می‌توانید بر‌روی دکمه Share تپ کنید و دیگران را با نامشان، شماره تماسشان و آدرس ایمیلشان به آلبوم خود دعوت کنید. هرکسی را که شما به آلبومتان دعوت کرده‌اید ایمیل یا متنی به همراه یک لینک دریافت خواهد‌ کرد که با کلیک بر روی آن قادر خواهد بود که عکس‌ها را ببیند و به آن عکس اضافه کند.

شما  همچنین می‌توانید با کپی کردن لینک به اشتراک گذاشته شده و فرستادن آن از طریق ایمیل، به صورت متنی یا از طریق پیامک و یا از طریق هر نرم‌افزار پیام رسان آنلاین دیگری به آلبوم خود دعوت کنید.

شما همچنین می‌توانید آلبوم را با غیر از کاربران گوگل نیز به اشتراک بگذارید اما آن‌ها باید یک حساب کاربری گوگل با ایمیلی غیز از گوگل بسازند. برای اضافه کردن عکس شما می‌‌توانید به آلبوم رفته و بر روی دکمه add photo تپ کنید. شما می‌توانید کاربران بیشتری را با تپ کردن بر روی دکمه share و وارد کردن اطلاعات تماسشان اضافه کنید.

برای حذف یک شخص از آلبوم به قسمت album بروید و از آنجا بر روی دکمه منو (سه نقطه) تپ کنید، سپس روی Sharing options تپ کرده و لیستی از افرادی که آلبوم را با آن‌ها  به اشتراک گذاشته اید در پایین صفحه ببینید. حال بر روی فردی که می‌خواهید او را حذف کنید اسکرول کنید سپس روی  سه نقطه کنار اسم آن‌ها تپ کرده و روی Block person تپ کنید. شما می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه share در بالای صفحه، از اشتراک گذاری آلبوم با دیگران جلوگیری کنید.