بازی Middle-earth: Shadow Of War ادامه‌ای است بر عنوان تحسین شده و محبوب Shadow of Mordor که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و براساس گزارش‌های اخیر زمان عرضه آن به تعویق افتاده است.

امروز کمپانی برادران وارنر به‌عنوان ناشر بازی Middle-earth: Shadow of War و استودیوی Monolith به‌عنوان سازنده‌ی بازی اعلام کردند، این بازی که قرار بود در تاریخ ۳۱ مرداد ماه برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در آمریکا منتشر گردد برای عرضه تا تاریخ ۱۸ مهر ماه تأخیر خورد.

این استودیو علت این امر را توضیح داد:

عنوان Middle-Earth: Shadow of War گیم‌پلی این سری را در هر ابعادی مانند جهانی بسیار بزرگ‌تر، داستان غنی‌تر، سیستم‌های نقش‌آفرینی بهتر و سیستم  Nemesis، گسترش می‌دهد. همچون Middle-earth: Shadow of Mordor، مونولیث متعهد به ارائه بازی با کیفیتی است. برای اینکه بتوانیم به این هدف خود برسیم، ما بایستی تصمیم سختی مبنی بر تاخیر در زمان عرضه بازی می‌گرفتیم، تا مطمئن شویم Middle-Earth: Shadow of War به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

ما درک می‌کنیم که ممکن است این صبر، بیشتر برای شما ناامیدکننده باشد، ولی در نهایت سعی خواهیم کرد تا با ارائه تجربه‌ای عالی این مساله را جبران کنیم. بسیار هیجان زده‌ایم تا در مراسم E3 نمایش‌های بیشتری از بازی ارائه دهیم.

Middle-Earth: Shadow of War عنوانی جهان‌باز و نقش‌آفرینی است که داستان آن بین وقایع سری هابیت و ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد و دنباله‌ای مستقیم بر بازی Middle-Earth Shadow of Mordor خواهد بود.