سرویس دانش و فناوری

سوییچ‌های مکانیکی لپ‌تاپی با مکانیزم معمولی قیچی‌مانند و ابعاد کوچک‌تر تولید می‌شوند

منظور از کلید مکانیکی، سوییچ مکانیکی و همین‌طور کیبورد مکانیکی این است که کلیدها قبل از آنچه تا انتها به پایین فشار داده شوند، عمل کنند. در کلید مکانیکی قطعه‌ای با خاصیت ارتجاعی وجود دارد که وقتی کلید را کمی به پایین فشار می‌دهیم، اتصال آن با قطعه‌ی دیگر برقرار شده و کلید عمل می‌کند. به همین علت است که کلیدهای مکانیکی راحت‌تر، حساس‌تر و مطمئن‌تر هستند. طبعاً هزینه‌ی تولید و عمر مفیدشان نیز به مراتب بالاتر از کلیدهای معمولی است.

سال پیش سری ۱۳۵۰ رونمایی شده بود و امسال مدل ۱۲۳۲ بر اساس طراحی همان سری معرفی شده است. از سوییچ‌های مکانیکی سری ۱۳۵۰ در لپ‌تاپ‌های گیمینگ و از جمله MSU GT75VR استفاده شده است. تفاوت اصلی مدل جدید با سری قبل در این است که ارتفاع کمتری دارد.

Kaihua در مدل ۱۴۲۵ یک طراحی دیگر را تجربه کرده است. این سوییچ مکانیکی مکانیزم قیچی‌مانند کلیدهای کیبورد لپ‌تاپ‌های امروزی را یدک می‌کشد اما هسته‌ی آن سوییچ مکانیکی است و به عبارت دیگر قبل از آنکه کلید را تا انتها به پایین فشار دهید، عمل می‌کند. در ضمن فنر آن عمودی نیست بلکه به صورت افقی قرار گرفته و کلید را به بالا فشار می‌دهد.

Kaihua با این طرح جدید ابعاد کلی یک سوییچ مکانیکی لپ‌تاپی را به ۴.۲ میلی‌متر کاهش داده که البته سرپوشی به ضخامت ۱ میلی‌متر روی کلیدها قرار می‌گیرد و از طرفی مکانیزم قیچی‌مانند چیزی است که کاربران لپ‌تاپ به آن عادت کرده‌اند و آن را می‌پسندند.

Kaihua مدل سومی هم در لیست خود دارد، ۱۴۴۲ که مکانیزم حرکتی آن قیچی‌مانند است اما فنرها به صورت عمودی قرار دارند. به علاوه ریشه‌ی کلید شفاف است و قابلیت نورپردازی به کمک لامپ‌های LED در آن پیش‌بینی شده است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید