ازراک برای پردازنده‌های Ryzen مادربوردی با چیپ‌ست حرفه‌ای X370 در کلاس ابعادی Mini-ITX معرفی کرد. این مادربورد کوچک امکانات پیشرفته را در خود جمع کرده و در عین حال قیمت آن پایین است. در ادامه با X370 Gaming ITX/ac ازراک بیشتر آشنا می‌شویم.

ازراک از بزرگان طراحی و تولید مادربورد است و این بار هم با محصولی متفاوت در کامپیوتکس ۲۰۱۷ شرکت کرده است. مادربوردی که چیپ‌ست حرفه‌ای و امکانات پیشرفته دارد و در عین حال کوچک است. مادربورد X370 Gaming ITX/ac ازراک از چیپ‌ست X370 ای‌ام‌دی بهره می‌برد و در حقیقت برای پردازنده‌های قدرتمند Ryzen طراحی شده است. سوکت AM4 در کنار مدار تغذیه‌ی ۸ فازی برای پردازنده دیده می‌شود. ازراک مدعی است که رم‌های DDR4 با فرکانس بالاتر از ۳۲۰۰ مگاهرتز نیز روی این مادربورد به صورت با ثبات فعال می‌شوند و البته توجه کنید که فقط دو اسلات رم موجود است.

در این مادربورد گیمینگ کوچک یک اسلات PCIe 3.0 x16 دیده می‌شود. یک اسلات M.2 برای SSDهای PCIe و همین‌طور ساتا، ۴ پورت ساتا برای وسایل ذخیره‌سازی، اترنت گیگابیتی و وای-فای 802.11ac با کنترلر اینتلی، یک پورت USB C و صدای ۷.۱ کاناله با چیپ‌ست ریل‌تک ALC1220 از ویژگی‌های این مادربورد گیمینگ است. به علاوه با نرم‌افزار Sound Blaster Cinema 3 می‌توان کیفیت صدای بالاتری را تجربه کرد.

در حال حاضر فقط دو مادربورد حرفه‌ای X370 در کلاس ابعادی Mini-ITX وجود دارد: Racing X370GTN بایواستار و محصول جالب ازراک. قیمت مادربورد ازراک که در هفته‌های آتی وارد بازار می‌شود، حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ دلار خواهد بود.