کمپانی پلکستور سری جدید SSDهای خود با نام M9Pe را رونمایی کرد. درایوهایی به صورت کارت PCIe و همین‌طور M.2 که با وجود حافظه‌های TLC سه‌بعدی ۶۴ لایه‌ای توشیبا و کنترلر سریع مارول، رکورد سرعت ۳.۱ گیگابایت بر ثانیه‌ای دارند!

پلکستور در کامپیوتکس ۲۰۱۷ جانشین سری M8Pe را معرفی کرده است و این بار هم درایوهایی بسیار سریع در لیست پلکستور قرار دارد. M9Pe با استفاده از فلش‌های توشیبا و کنترلر مارول و با پشتیبانی کمپانی Lite-On تولید شده است. کنترلر Marvell 88SS1093 BTB2 با سه هسته و ۸ کانال ارتباطی و تراشه‌های ۵۱۲ گیگابیتی BiCS 3D TLC NAND توشیبا روی بردی قرار گرفته که از طریق ۴ مسیر PCIe 3.0 با چیپ‌ست مادربورد ارتباط برقرار می‌کند. از پروتکل ارتباطی NVMe 1.1 نیز پشتیبانی شده چرا که کنترلر به کار رفته کمی قدیمی و البته بسیار سریع است. سرعت خواندن ترتیبی حداکثر ۳۱۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی حداکثر ۲۳۰۰ مگابایت بر ثانیه عنوان شده است.

ظرفیت Plextor M9Pe از ۲۵۶ گیگابایت شروع شده و حداکثر ۱ ترابایت است و قرار است تا پایان سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود. پلکستور در مدلی که به صورت کارت PCIe است، هیت‌سینک بزرگی برای خنک‌کاری بهتر و همین‌طور نورپردازی RGB استفاده کرده است.