کانن دوربین‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری جدیدی به اسم EOS C200 و EOS C200B را برای صنعت سینما معرفی کرد. در ادامه با این دوربین‌ها که برای فیلم‌برداری 4K و HDR طراحی شده‌اند، بیشتر آشنا می‌شویم.
این دوربین‌ها قرار است از ماه آگوست تدریجاً در بازارهای مختلف جهانی عرضه شوند. هر دو دوربین برای فیلم‌برداری 4K طراحی شده‌اند و البته فرمت ویدیو دو نوع است. RAW Light که حالت خام و حجیم‌تر است و برای پردازش‌های بیشتر مناسب است و حالت MP4 که حجم پایین‌ترین دارد.دوربین‌های C200 و C200B کانن برای فیلم‌برداری HDR طراحی شده‌اند. در این دوربین‌ها از پردازشگر تصویر جدیدی به اسم dual-DIGIC DV6 استفاده شده که طبعاً بسیار سریع است و پیکسل‌ها را با سرعت بالایی پردازش می‌کند. تکنولوژی فوکوس خودکار دوآل پیکسل کانن که در گوشی‌هایی مثل گلکسی اس ۷ و ۸ به کار رفته و سرعت عالی خود را نشان داده نیز در این محصولات پیاده‌سازی شده است.حداکثر رزولوشن ویدیوها ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل است، به عبارت دیگر استاندارد سینمایی 4K DCI پشتیبانی می‌شود. 

مشخصات و طراحی دو مدلی که کانن معرفی کرده تقریباً یکسان است. EOS C200B برخی امکانات C200‌ را ندارد و از نظر وسایل جانبی هم محدودتر است. به عنوان مثال نمایشگر OLED به عنوان منظره‌یاب الکترونیکی و همین‌طور برای نمایش تصاویر، وسایل جانبی مثل دستگیره، اتصال LCD، مانیتور LEC و گیره‌ی دوربین برای این مدل وجود ندارد.

هر دو مدل حسگری ۸.۸۵ مگاپیکسلی از نوع CMOS دارند و می‌توانند ویدیوهای 4K با فریم‌ریت ۶۰ فریم بر ثانیه و یا ویدیوهای اسلوموشن فول اچ‌دی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ثبت کنند. کارت حافظه‌های SD و CFast در این دوربین‌ها قرار می‌گیرد.

محدوده‌ی حساسیت نورسنجی بین ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ واحد است و فیلتر ND نیز قابل استفاده است. کانن لنزهای EF Cinema و CINE-SERVO را برای C200 و C200B در نظر گرفته است. قیمت مدل C200B و C200‌ به ترتیب ۶۰۰۰ و ۷۵۰۰ دلار اعلام شده است.