پس از عرضه زودهنگام سرویس Xbox Game Pass برای کاربران Xbox Live Gold، از امروز این سرویس در دسترس همگان قرار گرفت.

از امروز همه علاقه‌مندان به این سرویس می‌توانند برای دریافت اشتراک Xbox Game Pass ثبت نام نمایند. هزینه این سرویس ماهانه ۹.۹۹ دلار است و در عوض دسترسی کامل به بیش از ۱۰۰ بازی در ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ را از طریق قابلیت Backwards Compatibility در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. البته مایکروسافت برای امتحان این سرویس برای علاقه‌مندان، یک اشتراک ۱۴ روزه رایگان را در نظر گفته است.

بازی‌ها بر روی این سرویس استریم نمی‌شوند، بلکه می‌توانید هر کدام را دانلود نمایید. به این ترتیب می‌توانید بازی‌های زیادی را دانلود کنید و بر روی هارد اکسترنال نگهداری کنید.

آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت در توییتی اعلام کرده است که ثبت نام اولیه و بازخورد‌ها نسبت به سرویس Xbox Game Passs بسیار خوب بوده است:

بسیار خوشحالم که شما از این سرویس خوش‌تان آمده است. این تنها آغاز کار است ولی ثبت نام‌های اولیه و بازخوردها نسبت به این سرویس کاملا مثبت بوده است و از این بابت سپاس‌گزاریم.

از لیست شاخص‌ترین بازی‌هایی که در حال حاضر در این سرویس قرار دارند می‌توان به Gears of War: Ultimate Edition ،Halo 5: Guardians ،NBA 2K16 و Payday 2 اشاره نمود. البته مایکروسافت قول داده هر ماه عناوین جدیدی را به این لیست اضافه کند. اما این موضوع نیز مطرح شده است که ممکن است برخی از بازی‌ها از لیست کنونی حذف شوند.

در نهایت اگر عنوانی توجه شما را جلب کرد، می‌توانید بازی‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف و محتوای دانلودی و بسته‌های الحاقی را با ۱۰ درصد تخفیف به صورت دائمی خریداری نمایید.