درحالیکه جستجوی متن در دسکتاپ ساده است، این کار در تلفن همراه کمی پنهان است؛ در دسکتاپ زمانی که بخواهید به جستجوی متنی بپردازید کافی است از کلیدهای ترکیبی Ctrl + F استفاده کنید یا در منوی مرورگر خود روی Find کلیک کنید؛ اما در سیستم‌عامل تلفن همراه این موضوع با دو راهی که در دسکتاپ بیان شد متفاوت است.

جست‌وجوی متن در مرورگر کروم (Android & iOS)

این روش برای هر دو سیستم‌عامل مشابه است. یک صفحه وب باز کنید، روی آیکون گزینه‌های بیشتر بزنید (سه نقطه عمودی بالای صفحه). Find in Page را در منو انتخاب کنید. متن موردنظر خود را در صفحه ظاهر شده تایپ کنید، مرورگر هر متنی که در صفحه موردنظر با جستجوی شما شباهت داشته باشد را هایلایت می‌کند. روی آیکون فلش در باکس جستجو بزنید تا به متن هایلایت شده برده شوید.

جست‌وجوی متن در سافاری (iOS Only)

در سافاری یک صفحه وب را باز کنید، آیکون Share را که در پایین صفحه قرار دارد، بزنید؛ در منوی ظاهر شده آیکون ذره‌بین را مشاهده می‌کنید که Find Page در زیر آن نوشته شده است، روی این آیکون بزنید. در اینجا هر متنی را در جستجوی آن هستید تایپ کنید، سافاری به شما برای پیدا کردن متن کمک می‌کند.

این موضوع در مرورگرهای دیگر نیز تقریباً به همین ترتیب است و تنها کافی است در صفحه مورد نظر گزینه منو را بزنید تا Find Page را پیدا کنید.