امروز یوبی‌سافت از لوگوی جدید خود رونمایی کرد که قرار است جایگزین لوگوی آبی رنگ معروف خود که بیش از از ۱۴ سال در عناوینی نظیر سری بازی‌های Assassin’s Creed، سری بازی‌های Tom Clancy و Far Cry مشاهده کرده‌ایم گردد.

داستان طراحی لوگو در یوبی‌سافت از سال ۱۹۸۶ با طرحی تاثیر گرفته از سبک بصری دهه ۸۰ میلادی آغار شد. در آن زمان Ubisoft یک توزیع‌کننده‌ی محلی بازی‌های رایانه‌ای بود.

۹ سال بعد از اولین لوگو، بازی محبوب Rayman متولد شد و Ubisoft لوگوی رنگین کمان را طراحی کرد. این تغییر لوگو در اصل علامت تغییر سیاست‌های کمپانی از یک توزیع‌کننده به یک سازنده را نیز نشان‌ می‌داد و به این حقیقت اشاره می‌کرد که تمرکز اصلی کمپانی در آن زمان در حال تغییر به سمت ساخت محتوای خانوادگی است.

در نهایت در سال ۲۰۰۳ با خرید استدیو Red Storm و خلق عناوین جدیدی از سری Tom Clancy، طرح پیچشی ساخته شد و یک بار دیگر تغییر در سیاست‌های کمپانی را نشان داد. این بار یوبی‌سافت بر رویکرد تولید عناوین بزرگسال و متنوع‌تر تاکید می‌کرد.

طراحی لوگوی جدید شامل تغییرات گسترده‌ای نشده است و حالت چرخشی آن همچنان وجود دارد. در اصل تنها تفاوت اصلی و اساسی لوگوی جدید نسبت به مدل قدیمی‌تر، عدم وجود طرح رنگی آبی است که در طرح جدید جای خود را به خطوط سیاه و سفید داده است.

کمپانی یوبی‌سافت نیز طی یک بیانیه به دلیل رونمایی از لوگوی جدید خود اعلام کرده است:

امروزه ما دنیاهای متفاوتی را خلق می‌کنیم. دنیاهایی که در قالب‌های گوناگون به شکل بازی‌های رایانه‌ای، کامیک بوک‌ها، فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، کتاب‌ها و پارک‌های تفریحی در جریان هستند. لوگوی جدید ما ساده، مدرن و تک‌رنگ است. این لوگو پنجره‌ای روبه دنیاهای ما است. همچنین این لوگوی جدید پیش نمایشی خلاقانه از کارهایی که برای خلق دنیاهای جدید انجام می‌دهیم را نشان می‌دهد.

حرف O و حالت چرخشی آن، هر دو به عمد طراحی شده‌اند تا شکل‌های طراحی شده به کمک دست را یادآوری کنند و نمایانگر توانایی، شور و اشتیاق انسانی کارکنان ما، حس کنجکاوی و اندکی حس جنونی باشند که شما Ubisoft را با این خصوصیات می‌شناسید.

با این طرح و لوگوی جدید، ما با افتخار نقش خودمان را به عنوان خالق جهان‌های مختلف قبول می‌کنیم و همچنین شما بازی‌بازان را دعوت به ادامه بازی کردن، تجربه کردن و رشد کردن همراه با خودمان می‌کنیم.

همانگونه که می‌دانید در حال نزدیک شدن به هیجان‌انگیزترین بخش سال یعنی نمایشگاه E3 هستیم، شما تاثیر این لوگوی جدید را در تار و پود دنیاهای بازی‌های جدید ما خواهید دید و بدانید که ما بیش از این برای شنیدن نظرهایتان نمی‌توانیم صبر کنیم.

کنفرانس یوبی‌سافت در مراسم E3 در تاریخ ۱۲ ژوئن (مصادف با ۲۳ خرداد، ساعت ۰:۰۰ به وقت تهران)، برگزار خواهد شد. این مراسم از طریق سرویس‌های پخش آنلاین به صورت زنده قابل تماشا است. اواسط ماه گذشته بود که یوبی‌سافت اعلام کرد بازی Far Cry 5، نسخه جدید بازی Assassin's Creed و همچنین بازی The Crew 2 در جریان سال مالی جاری این کمپانی منتشر خواهد شد (نهایتا تا تاریخ ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷). طبیعی است که این بازی‌ها تمرکز اصلی یوبی‌سافت در نمایشگاه E3 باشد و همچنین از جمله اولین عناوینی هستند که با لوگوی جدید منتشر خواهند شد.

نظر شما در مورد لوگوی جدید Ubisoft چیست؟ آیا این کمپانی (که در حال حاضر تمرکز اصلی‌اش بر روی بازی‌سازی است) باز هم در حال پوست انداختن و تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ‌تر با خدمات گسترده‌تر است؟