تاریخ انتشار بازی دوبعدی و محبوب کمپانی سگا یعنی Sonic Mania که چند روز پیش به وسیله‌ی شبکه‌ی استیم فاش شده بود، حالا به صورت رسمی توسط کمپانی سگا اعلام شد.

همه ما با مجموعه ماندگار و قدیمی Sonic آشنایی داریم و بدون شک از انجام مجموعه بازی‌های آن لذت برده‌ایم. حالا به نظر می‌رسد که سگا قصد دارد تا این بازی را به دوران اوج خود بازگرداند. تا چند روز گذشته کمپانی سگا هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Sonic Mania اعلام نکرده بود و اطلاعات ما در این خصوص به عرضه‌ی این اثر کلاسیک در تابستان سال جاری محدود می‌شد، تا اینکه چند روز پیش به‌واسطه تریلر انتشار یافته در صفحه‌ی مخصوص بازی Sonic Mania در شبکه استیم، تاریخ انتشار آن (۱۵ آگوست) لو رفت. البته تا امروز سگا هیچ واکنشی نسبت به این تاریخ نشان نداده بود.

در نهایت امروز کمپانی Sega به‌عنوان ناشر عنوان Sonic Mania، به‌صورت رسمی اعلام کرد که این بازی در تاریخ ۱۵ ماه آگوست برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و البته نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

به‌گفته‌ی سازندگان گیم‌پلی بازی بیشتر وفادار به نسخه‌های قبلی این سری خواهد بود و این عنوان به ریشه‌های سری Sonic وفادار است. بازی Sonic Mania این بار داری سه شخصیت اصلی Sonic ،Tails و Knuckles است. هر سه شخصیت قابل بازی هستند و هرکدام قابلیت‌های مخصوص به‌خود را دارند. Sonic از سرعت بالایی بهره می‌برد، Tails قادر به پرواز کردن است و در نهایت Knuckles توانایی سر خوردن و بالا رفتن از دیوار‌ها را دارا است.

قیمت نسخه معمولی این بازی 20 دلار تعیین شده است که هم‌اکنون می‌توانید به صورت دیجیتالی این بازی را برای پلتفرم‌های ذکر شده به جز نینتندو سوییچ پیش خرید نمایید. دارندگان کنسول نینتندو سوییچ می‌بایست تا زمان انتشار بازی برای تهیه آن صبر کنند. همچنین نسخه‌ی Collector’s Edition بازی با قیمت ۷۰ دلار برای کاربران آمریکای شمالی قابل پیش خرید است.