برند گیمینگ محصولات Gigabyte که Aorus نامیده شده در کامپیوتکس ۲۰۱۷ یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند به نام Aorus X5 MD معرفی کرده است. لپ‌تاپی با گرافیک GTX 1080 که در حال حاضر بهترین کارت گرافیک برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ است.

Aorus X5 MD نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با رزولوشون 4K و از نوع IPS دارد که از انویدیا جی-سینک نیز پشتیبانی می‌کند تا اجرای بازی‌ها با وقفه و بریدگی فریم روبرو نشود. گرافیک GTX 1080‌ و پردازنده‌ی قدرتمند Core i7-7820HK به صورت اورکلاک شده در آن تعبیه شده است. تاندربولت ۳ اینتل، مبدل دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی ESS Sabre در بخش صدا، کیبوردی با نورپردازی RGB، مینی-دیسپلی‌پورت ۱.۳ و قابلیت اتصال به سه نمایشگر خارجی از جمله مشخصات این محصول است.

 

پنلی که گیگابایت در Aorus X5 MD استفاده کرده با تکنولوژی X-Rite Pantone کالیبره شده و از نظر کیفیت و دقت رنگ‌ها بسیار عالی است.

سیستم خنک‌کاری داخلی این لپ‌تاپ بسیار عالی طراحی شده و برای تنظیم دور فن‌ها می‌توان ۱۰ مرحله‌ی مختلف در نظر گرفت. با وجود کولینگ قدرتمند، ضخامت بدنه فقط ۰.۹ اینچ یا به عبارت دیگر ۲۳ میلی‌متر است. در حقیقت Aorus X5 MD از تکنولوژی جدیدی که انویدیا نامش را Max-Q Design گذاشته بهره‌مند است و با ضخامت کمتر و فن‌های ساکت‌تر، خنک‌کاری مطلوبی دارد.

قیمت لپ‌تاپ گیمینگ Aorus X5 MD گیگابایت که در فصل آخر ۲۰۱۷ روانه‌ی بازارها می‌شود بیش از ۲۸۰۰ دلار خواهد بود چرا که محصولات فعلی با گرافیک GTX 1070 نیز قیمتی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار دارند.