اگر تنها یک تبلت در خانه دارید، بهتر است بدانید سایر نفرات هم می‌توانند از تبلت شما استفاده کنند، البته با اکانت خودشان؛ سیستم‌عامل اندروید این اجازه را به شما می‌دهد چندین حساب کاربری ایجاد کنید.

حالا چگونه چندین اکانت ایجاد کنیم؟ چگونه حساب‌های ایجاد شده را مدیریت کنیم؟ و ... . در ۷۲۴ ترفند امروز به این موارد می‌پردازیم.

کدام نسخه اندروید این ویژگی را دارد؟

برای ساخت چندین حساب کاربری در اندروید نیاز دارید تا نسخه نرم‌افزار اندروید ۴.۲ یا بالاتر در تبلت شما باشد. برای تلفن همراه این موضوع با داشتن اندروید ۵.۰ به بالا امکان‌پذیر است. البته گفتنی است که بعضی از تولیدکنندگان این ویژگی را کاملاً غیر فعال می‌کنند.

اگر یک تبلت قدیمی با نسخه‌های قبلی اندروید در اختیار دارید و یا تولید کننده این ویژگی را غیرفعال کرده باید از یک اپلیکیشن سوم شخص استفاده کنید.

حساب کاربری جدید را در اندروید نوقا بسازید

ساخت اکانت اضافی در نسخه خام اندروید ۷ کار بسیار آسانی است. برای شروع، شما دو راه پیش رو دارید؛ آسان‌ترین راه این است که صحفه هشدارها را با دو انگشت خود بکشید، روی آیکون Profile در بالای صفحه بزنید و گزینه Add User لمس کنید. همین کار را می‌توانید با استفاده از آدرس زیر انجام دهید.

 Setting > Users > Add User

بعد از چند ثانیه یک صفحه نمایش ورود خالی را مشاهده می‌کنید، در این مدت تلفن زمانی را صرف چک کردن آپدیت می‌کند. هنگامی که فرآیند آپدیت به پایان رسید از شما خواسته می‌شود به جزییات کاربر جدید پاسخ دهید، اگر کاربر جدید جیمیل دارد آن را وارد کند؛‌ زیرا ساخت یک کاربر جدید بدون حساب گوگل محدودیت‌هایی دارد، زیرا صاحب اکانت قادر به دانلود از فروشگاه گوگل نخواهد بود و همچنین سرورهای گوگل ازآن پشتیبانی نمی‌کنند.

حالا یک صفحه اندروید پیش‌فرض را مشاهده می‌کنید و می‌توانید شروع به سفارشی کردن آن کنید.

فعال کردن تماس‌ها و پیام‌ها

اگر با یک شخص بزرگسال تبلت خود را سهیم می‌شوید؛ ممکن است بخواهید برای برقرای تماس و ارسال پیام به او دسترسی دهید، این ویژگی بطور پیش‌فرض غیرفعال است و برای فعال کردن آن نیاز به بازگشت به حساب خودتان دارید و سپس با رفتن به تنظیمات و بعد از آن Users گزینه مربوط به تماس‌ها و پیام‌ها را فعال کنید.

حدف کاربر اضافی

حذف کاربر جدید در دستگاه به سادگی اضافه کردن آن است. ابتدا وارد حساب کاربری اصلی اندورید شوید و سپس آدرس زیر را برای حذف حساب کاربری دیگر ادنبال کنید:

Setting > Users > Gear Icon

روی Remove User بزنید و شاهد پاک شدن اکانت از سیستم‌عامل خود باشید.

محدودیت‌های حساب کاربری چندگانه

مسلماً اضافه کردن حساب کاربری در یک دستگاه محدودیت‌هایی به همراه دارد، برای مثال هر کاربر فضایی را برای ذخیره فایله‌ای موسیقی، تصاویر و ویدیو خود نیاز دارد؛ سفارشی سازی تم‌ها و برنامه و... همگی مواردی است که سبب ایجاد محدودیت در حساب کاربری می‌شوند. علاوه‌بر مشکل حافظه زیاد شدن عکس‌ها و... سبب کند شدن سرعت دستگاه می‌شود.

آیا راه جایگزینی وجود دارد؟

اگر تبلت شما حافظه کمی دارد می‌توانید از دو راه دیگر برای داشتن حساب کابری دیگر استفاده کنید.

Pinning App

بهترین راه برای استفاده کودکانتان از تبلت شما استفاده از پین کردن (سنجاق کردن) اپلیکیشن‌ها است. اگر به‌درستی این کار را انجام دهید تنها را برای ورود به اپلیکیشن مدنظر وارد کردن PIN است.

برای پین کردن اپلیکیشن در ابتدا نیاز دارید از روشن بودن این ویژگی مطمئن شوید؛ برای این موضوع آدرس زیر را دنبال کنید:

Setting > Security > Screen Pinning

دستگاه از شما می‌پرسد آيا می‌خواهید از از صحفه نمایش محافظت کنید؟ دوباره وضعیت را روی روشن قرار دهید.

حالت روح

اگر می‌خواهید تبلت خود را برای چند ساعت در اختیار کسی قرار دهید اما اجازه دسترسی را به یک سری موارد را از او بگیرید، می‌توانید از حالت روح استفاده کنید. با این کار همه عکس‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایر فایل‌های شما در حالت امن قرا می‌گیرند.

برای فعال کردن حالت روح در برگه هشدارها با دو انگشت صفحه را به پایین بکشید و روی آیکون Profile بزنید و بعد از آن Guest Mode را لمس کنید.