لپ‌تاپ‌های سری Sabre کمپانی Gigabyte که در کامپیوتکس ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شده‌اند، محصولاتی با پردازنده‌ی گرافیکی و اصلی قدرتمند و در عین حال قیمت نسبتاً پایین هستند. SabrePro 15 مدل خوش‌قیمت و قدرتمندی است که در ادامه به مشخصات و طراحی آن نگاهی خواهیم داشت.

وقتی از لپ‌تاپ گیمینگ صحبت می‌کنیم همیشه قیمت تمام شده به مراتب بیشتر از لپ‌تاپ‌های سبک و معمولی است. کارت گرافیک و پردازنده‌ی قدرتمند که طبعاً بیشتر گرما تولید کرده و داغ می‌کنند و همین‌طور درایو SSD و رم با سرعت و ظرفیت بالاتر از ویژگی‌های یک لپ‌تاپ گیمینگ است.

گیگابایت در سری Sabre تلاش کرده تا بهترین‌ها را انتخاب نکند بلکه محصولاتی با قیمت پایین‌تر و عملکرد قابل‌قبول را انتخاب کند. GTX 1060 در کنار یک پردازنده‌ی Core i7 که طبعاً از پردازنده‌های سری ۷۰۰۰ اینتل است، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و نورپردازی RGB کلیدهای کیبورد به صورت مجزا و ۸ یا ۱۶ گیگابایت و حداکثر ۳۲ گیگابایت رم از ویژگی‌های کلیدی SabrePro 15 است.

SabrePro لپ‌تاپی با ضخامت ۲۵ میلی‌متر و وزن ۲.۵ کیلوگرم است. چندان باریک و سبک نیست اما با توجه به سخت‌افزار به کار رفته، ضخامت معمولی است. پورت‌های کاملی نیز در اطراف بدنه در نظر گرفته شده که شامل USB C نیز می‌شود. بدنه فلزی است و سطح ماشین‌کاری شده دارد.

قیمت این لپ‌تاپ با برخی کانفیگ‌های گران‌تر آن حداکثر ۱۵۰۰ دلار است. قیمتی که پایین‌تر از دیگر محصولات گیمینگ گیگابایت است و در قیاس با محصولات مشابه برخی برندها مثل Dell اندکی بالاتر به نظر می‌رسد.