ای‌ام‌دی در کامپیوتکس ۲۰۱۷ اطلاعاتی پیرامون پردازنده‌های رایزن موبایل که در حقیقت نسخه‌های کم‌مصرف‌تر و بهینه‌تر برای لپ‌تاپ‌ها هستند، منتشر کرد. اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های Ryzen‌ به زودی از راه می‌رسند و رقابت اینتل و ای‌ام‌دی پس از چند سال برتری کامل اینتل، بار دیگر داغ می‌شود.

ای‌ام‌دی با رایزن‌های موبایل بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ، لپ‌تاپ‌هایی که به تبلت تبدیل می‌شوند و لپ‌تاپ‌های معمولی و سبک را هدف گرفته است. قرار است در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۷ و نیمه‌ی اول ۲۰۱۸ لپ‌تاپ‌های متعددی با پردازنده‌های رایزن در بازار موجود شود.

ایسر و ایسوس دو لپ‌تاپ با پردازنده‌ی ای‌ام‌دی معرفی کرده‌اند. لپ‌تاپ گیمینگ ROG Strix GL702ZC‌ ایسوس به پردازنده‌ی Ryzen 7 1700  که مدلی ۸ هسته‌ای و ۱۶ تردی است و همین‌طور گرافیک RX 580 تجهیز شده است و نشان می‌دهد که رایزن‌ها برای محصولات گیمینگ هم عالی هستند و نه صرفاً انتخابی ارزان و ضعیف.

ای‌ام‌دی معتقد است که رایزن‌ها از نظر قدرت پردازشی ۵۰ درصد بهتر و از نظر قدرت پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع ۴۰ درصد قوی‌تر هستند. به علاوه میزان نشت الکتریکی و به عبارت دیگر اتلاف انرژی حدود ۵۰ درصد کمتر از APUهای نسل پیشین است.

در مورد قیمت و زمان عرضه شدن لپ‌تاپ گیمینگی که ایسوس معرفی کرده خبری در دست نیست اما قطعاً در ماه‌های آتی محصولات زیادی با پردازنده‌های رایزن وارد بازار لپ‌تاپ می‌شود.