ویندوز به صورت خودکار ابزارهای USB را در صورت عدم استفاده غیر فعال می‌کند. این عمل باعث ذخیره نیرو می‌گردد اما ممکن است برای برخی از سخت افزارهای USB مشکل به وجود آورد. درصورتی که شما این گزینه را غیرفعال کنید ابزارهای USB شما برق بیشتری مصرف می‌کنند اما این عمل می‌تواند لوازم جانبی که ویندوز از کارکرد صحیح آنها جلوگیری می‌کند را به صورت دائمی روشن نگه دارد.

در صورتی که شما با یک ابزار USB در ویندوز مشکل دارید تنها باید این تنظیمات را تغییر دهید. درصورتی که ابزارهای USB شما به درستی کار می‌کنند دیگر دلیلی وجود ندارد که تنظیمات تعلیق ابزار USB را تغییر دهید.

این تنظیمات بخشی از گزینه‌های برنامه نیرو در ویندوز است. تفاوتی نمی‌کند که شما از ویندوز ۷، ۸ و یا ۱۰ استفاده می کنید به هر حال شما نیاز به تغییر آن از طریق پنجره‌ی برنامه‌ی نیرو در قسمت کنترل پنل دارید.

در قسمت Control Panel به بخش Hardware and Sound رفته و گزینه Power Options را برای دسترسی به این تنظیمات پیدا کنید.

در قسمت راست برنامه نیرو که در حال استفاده از آن می‌باشید بر روی  “Change Plan Settings” کلیک کنید.

ویندوز به صورت پیش فرض از برنامه‌ی نیروی متوازن استفاده می‌کند و احتمالا شما نیازی به تغییر آن ندارید، اما در صورتی که می‌خواهید تنظیمات برنامه‌های نیرو را تغییر دهید شما نیاز دارید تا تنظیمات را برای هر برنامه‌ی نیرویی که استفاده می‌کنید را اصلاح کنید.

بر روی لینک  “Change advanced power settings”در این بخش کلیک کرده تا پنجره‌ی تنظیمات پیشرفته باز شود.

به قسمت پایین بروید و گزینه  “USB settings”را از لیست تنظیمات پیشرفته پاور انتخاب کنید، سپس روی علامت + این گزینه کلیک کنید و “USB selective suspend setting”  را بر روی “Disabled” قرار دهید.

برای ذخیره تغییرات بر روی دکمه “OK”  کلیک کنید، از همین لحظه به بعد ویندوز ابزارهای USB متصل شده را به صورت خودکار از کار نخواهد انداخت.

اگر شما می‌خواهید که تنظیمات را به حالت قبل برگردانید و از گزینه غیرفعال کردن ابزارهای USB برای ذخیره نیرو در آینده استفاده کنید تنها کافی است به همین پنجره بازگشته و گزینه  “USB selective suspend setting”را به حالت  “Enabled” بازگردانید.