خیلی از کارشناسان صنعت اعتقاد دارند که نقطه‌ای بنام “peak phone” وجود دارد؛ این بدان معناست که یک تلفن همراه دیگر به آپدیتی نیاز ندارد و یا برایش آپدیتی وجود ندارد. حال اگر شما تلفن همراه خود را دوست داشته باشید، دیگر چه نیازی به خرید یک تلفن همراه جدید آن هم برای ارتقا سرعت پردازنده و یا کمی بهبود در عملکرد دوربین است؟

برای مثال شخصی که یک آیفون ۶ پلاس دارد و این تلفن همراه تمام نیازهای او را برطرف می‌سازد چه نیازی به خرید آیفون جدیدتر دارد؟ آیا واقعاً دلیل فنی برای خرید تلفن جدید وجود دارد یا صرفاً تبلیغات و تهییج افراد نقش عمده را در این زمینه ایفا می‌کند؟ البته این موضوع هم که تلفن‌های قدیمی‌تر مشکلاتی از نظیر طول عمر باتری و... پیدا می‌کنند یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است. اما برای اینکه به تلفن همراه نسبتاً قدیمی خود جان تازه‌ای ببخشیم باید چه کارهایی انجام دهیم؟ با ما همراه باشید.

یک باتری جدید بخرید

زمانی که نشانه‌هایی از ضعف باتری تلفن همراه خود در نگهداری شارژ مشاهده کردید وقت آن رسیده که دیگر باتری تلفن خود را تعویض کنید نه حتماً خود تلفن را؛ با این کار می‌توانید در هزینه خود نیز صرفه‌جویی کنید.

یک قاب جدید بخرید

اصولاً برای جلوگیری از حوادثی از قیبل ضربه خوردن و... برای تلفن همراه خود یک قاب تهیه می‌کنیم، اما این قاب‌ها امروزه علاوه‌بر محافظت از تلفن نقشی نیز در زیبایی ظاهری آن ایفا می‌کنند؛ برای آنکه حس بهتری نسبت به تلفن همراه خود داشته باشید چطور است از یک قاب با لوگو تیم ورزشی محبوب خود استفاده کنید؟

یک لانچر جدید نصب کنید

تا اینجا همه جیز مربوط به سخت‌افزار و زیبایی ظاهری بود اما حالا نوبت تغییرات نرم‌افزاری است، برای شروع کار نصب یک لانچر جدید برای ایجاد تغییرات ظاهری لازم است؛ کاربران اندرویدی می‌توانند از یک مجموعه عظیم از تم‌ها و لانچرها بهره کفی ببرند. استفاده از تم‌ها و لانچرها به شما احساس متفاوتی از کار با تلفن همراه منتقل می‌کند.

اما کاربران iOS در واقع بدون جلبریک کردن نمی‌توانند مانند اندرویدی‌ّها عمل کنند، آنها تنها می‌توانند با تغییر والپیپر (تصویر پس‌زمینه) و شاید ساماندهی آیکون‌ها شرایط مطلوب‌تری را تجربه کنند.

اضافه کردن لوازم جانبی

یک راه دیگر برای تجربه تلفن همراه نو اضافه کردن لوازم جانبی است؛ برای مثال استفاده از Ninja Loop که یک دستگیره اضافی برای حمل راحت‌تر تلفن همراه در دست است. بسیاری از لوازم جانبی دیگر نیز هستند که می‌توانند تلفن همراه شما را متحول کنند، کافی است سری به فروشگاه‌های مجازی بزنید.

حافظه تلفن خود را بیشتر کنید

شاید یکی از دلایل خرید یک تلفن همراه جدید پر شدن حافظه تلفن قبلی و کم بودن فضای حافظه است، اتصال یک حافظه وایرلس می‌تواند بهترین اتفاق ممکن باشد، بصورتی که نیاز شما را کاملاً برطرف سازد. برای این کار می‌توانید از فلش مموری ۶۴ گیگابایتی SanDisk استفاده کنید.

ویژگی‌های نادیه گرفته شده تلفن همراه را احیا کنید

خیلی از ویژگی‌های تلفن‌های همراه اصلاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و اکثر کاربران به جند ویژگی عمومی آنها توجه می‌کنند؛ برای مثال شما می‌توانید از تلفن‌ همراه هوشمند خود در جهت برنامه تناسب اندام خود استفاده کنید، برنامه ورزشی خود را در آن قرار دهید، گام‌های روزانه خود را بشمارید و ...

اگر ویژگی خاصی برای تبدیل تلفن همراه خود به یک تلفن نو در نظر دارید با ما در میان بگذارید.