گوگل در نسخه‌ی بعدی اندروید که فعلاً در مراحل آزمایشی به سر می‌برد، اموجی‌ها را نیز بازطراحی کرده است. پس از اندروید ۴.۴ اموجی‌ها تغییر نکرده بودند اما در اندروید ۷ به اموجی‌های اپل که محبوب‌ترین اموجی بود، نزدیک شدند. در اندروید O گوگل بار دیگر اموجی‌ها را از نو طراحی کرده است.

اموجی‌ها در اندروید O به طراحی آشنای گوگل در سال‌های اخیر نزدیک شده‌اند. به عبارت دیگر همگی گرد و شبیه اموجی‌های اپل هستند. مقایسه‌ای بین اموجی‌های اندروید ۴.۳ الی اندروید O‌ بتا داشته باشید:

اموجی‌های جدید رنگ‌های زنده‌تری دارند و به علاوه با وجود سایه‌ها به نظر سه‌بعدی هستند و نه تخت و بسیار ساده. مایکروسافت و توییتر از سبک فلت یا تخت و بسیار ساده استفاده می‌کنند اما اپل به حالت سه‌بعدی و غیرتخت گرایش دارد. طراحی جدید گوگل وضعیتی بینابین دارد.

در اندروید O از Unicode 10 پشتیبانی شده و به این ترتیب اولین پلتفرمی است که از اموجی‌های جدیدی مثل دست جلوی صورت، چشم‌های بزرگ و کوچک، حالت تهوع و سردرگمی و ذره‌بین جلوی چشم پشتیبانی می‌کند:

خوشبختانه گوگل کتابخانه‌ی EmojiCompat را هم برای توسعه‌دهندگان اپ در نظر گرفته تا بتوانند هر چه ساده‌تر از اموجی‌ها در اپ‌های خود استفاده کنند و البته بروزرسانی اپ برای نمایش آخرین طراحی اموجی‌ها نیز ساده می‌شود.