مشخصات و تصاویر گوشی رده‌اول نوکیا ۹ فاش شد. محصولی اندرویدی با سخت‌افزاری توانمند مثل تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و دوربین دوگانه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی که ممکن است با اندروید ۷.۱.۱ یا نسخه‌های جدیدتر از راه برسد.

گوشی نوکیا ۹ که تاکنون آن را با نام نوکیا ۸ در شایعات و اخبار دنبال می‌کردیم، این بار کامل‌تر از همیشه لو رفته است. پورت USB C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در تصاویر آشکار است:

نمایشگر این گوشی رده‌اول ۵.۳ اینچی و رزولوشن QHD دارد. البته در نرم‌افزار CPU-Z قطر نمایشگر ۵.۲۷ اینچ ذکر شده است:

گفته می‌شود که روشنایی حداکثری نمایشگر ۵۳۰ شمع بر مترمربع است و تکنولوژی Always On یا نمایشگر همواره روشن نیز در آن پیاده‌سازی شده است. از مشخصات اصلی سخت‌افزار داخلی می‌توان به اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. اندروید ۷.۱.۱ سیستم عامل این گوشی است و با توجه به تصاویر به نظر می‌رسد که لانچری شبیه گوشی‌های پیکسل گوگل روی اندروید کشیده شده است. شارژری با پشتیبانی از Quick Charge 3.0 کوالکام و یک ایرفون در جعبه‌ی محصول قرار می‌گیرد.

با توجه به تصاویر دوربین اصلی دوگانه و ۱۳ مگاپیکسلی است. به علاوه فلاش LED دوگانه نیز در کنار آن قرار گرفته است. احتمالاً فوکوس لیزری نیز در این گوشی پیش‌بینی شده است.