استفاده از اصطلاح OK Google در دنیای اندروید روز به روز متداول‌تر می‌شود و توانمندی‌های دستیار صوتی و اپ جست‌وجوی گوگل روز به روز بیشتر می‌شود. گوگل در Google I/O امسال از بهبود قابلیت‌های Google Home و دستیار صوتی خویش سخن به میان آورده است. اکنون گوگل هوم اسپیکری هوشمند‌تر و توانمندتر است.

Google Assistant دستیار صوتی گوشی‌های پیکسل گوگل برای سایر اندرویدی‌ها نیز ارایه شده و در مدتی کوتاه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرده است. این دستیار صوتی در Google Home نیز به کار رفته است. اسپیکری هوشمند که با فرامین صوتی آشناست و به کمک آن می‌توان وسایل هوشمند منزل را ساده‌تر استفاده کرد. تماس صوتی رایگان برای ساکنین ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا فقط یکی از قابلیت‌های مفید گوگل هوم است. Google Home بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. به عنوان مثال اگر از دستیار صوتی بخواهید که تماسی با مادر شما برقرار کند، با توجه به صدا تشخیص می‌دهد که منظور مادر شماست یا مادر یکی دیگر از اهالی منزل. به عبارت دیگر گوگل هوم صداها را می‌شناسد.

Google Home در آینده قرار است اعلانیه‌های هوشمندانه‌ای پخش کند. به عنوان مثال اگر پروازی کاری یا قرار ملاقاتی در روزهای آینده دارید و وضعیت ترافیک راه‌ها جالب نیست، گوگل هوم پیشاپیش به شما هشدار می‌دهد. حتی مسیر جدیدی را برای رسیدن به موقع سر قرار پیشنهاد می‌دهد.

ویژگی جدیدی که گوگل به دستیار صوتی خویش اضافه کرده این است که از طریق Google Home می‌توان یادآوری‌ها و یادداشت‌های تقویم را ایجاد کرد. طبعاً این یادآوری‌ها و یادداشت‌ها در دیگر وسایل اندرویدی شما همگام می‌شوند.

Google Home به زودی استریم کردن رایگان موسیقی از سرویس اسپاتیفای را پشتیبانی می‌کند. به علاوه با اضافه شدن بلوتوث می‌توان از دستگاه‌های اندرویدی و iOSی اطراف موسیقی پخش کرد.

Google Home از سرویس‌های ویدیویی جدیدی مثل CBS All Access و HBO NOW و HGTV نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه قرار است در ماه‌های آتی گوگل نمایش پاسخ‌ها روی تلویزیون را ممکن کند. به عنوان مثال اگر بگویید «OK Google، امروز در تقویم چه برنامه‌ای دارد؟»، پاسخ به کمک کروم‌کست روی تلویزیون هوشمند شما استریم می‌شود و آن را به صورت بزرگ مشاهده خواهید کرد. نمایش وضعیت آب و هوا و اطلاعات مفیدی از این دست نیز در دستور کار گوگل است.

گوگل اسیستنت روی محصولات اندرویدی نیز پیشرفته‌تر می‌شود. زبان‌های جدیدی پشتیبانی می‌شود و حتی نسخه‌ی آیفونی گوگل اسیستنت نیز منتشر شده است.

قبلاً از اپلیکیشن Google Lens و هوشمندی جالب آن به کمک دستیار صوتی گوگل گفتیم. با گوگل لنز ترجمه کردن یا دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آنچه دوربین گوشی می‌بیند، امکان‌پذیر می‌شود. موضوع صرفاً ترجمه کردن عبارت‌ها نیست بلکه دریافت اطلاعات متنوع از طریق موتور جست‌وجوی گوگل بسیار ساده است.