در حال حاضر بهترین تراشه‌ی هواوی برای گوشی‌های رده‌اول این کمپانی مثل هواوی P10، تراشه‌ی Kirin 960 است. هواوی می‌خواهد در تراشه‌ی کرین ۹۷۰ احتمالاً پردازنده‌ی اصلی مشابهی استفاده کند اما بخش گرافیک پیشرفته‌تر خواهد بود.

کرین ۹۷۰ در فصل اول ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار می‌شود. در این تراشه احتمالاً ۸ هسته‌ی پردازنده‌ی اصلی به کار می‌رود که طبعاً ۴ عدد آن Cortex-A73 با سرعت کلاک نسبتاً بالاست و ۴ هسته‌ی دیگر کم‌مصرف و ضعیف هستند. با توجه به اینکه این تراشه با لیتوگرافی بهینه‌تر که احتمالاً ۱۰ نانومتری است، تولید می‌شود، ممکن است حتی سرعت کلاک هسته‌ها به ۳ گیگاهرتز نیز برسد. اما در مجموع پردازنده‌ی اصلی وجه تفاوت اصلی بین کرین ۹۷۰ و کرین ۹۶۰ نیست. تفاوتی اصلی در بخش گرافیک و شاید بخش‌هایی مثل پردازشگر تصویر باشد.

در بخش گرافیک از معماری جدیدی که هنوز ARM آن را معرفی نکرده استفاده می‌شود و نام آن ARM Heimdallr است. در مورد تعداد هسته‌های بخش گرافیک و قدرت پردازشی اطلاعاتی منتشر نشده است.

در کرین ۹۷۰ امکان تجمیع باندهای فرکانسی ۵ اپراتور وجود دارد و به این ترتیب مودم LTE سریعی در تراشه‌ی کرین ۹۷۰ مجتمع می‌شود تا گوشی‌های رده‌اول هواوی به لحاظ سرعت مودم نسل چهارم نیز در حد بهترین گوشی‌های اندرویدی باشند.