گوگل در Google I/O 2017 یکی از اپلیکیشن‌های جالبش را معرفی کرده که Google Lens نام دارد. گوگل لنز اپی است که اجسام پیش روی دوربین گوشی و تبلت را شناسایی می‌کند.

در اپ گوگل لنز پردازش‌های بصری صورت می‌گیرد تا اجسام شناسایی شوند و سپس با استفاده از قدرت جست‌وجوی موتور گوگل، اطلاعاتی در مورد جسمی که مدنظر است، ارایه می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که Google Lens اپلیکیشنی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همه‌چیز است! کافی است دوربین گوشی را به سمتی نشانه بروید و منتظر اطلاعات بیشتر باشد. به عنوان مثال اگر یک گل را روبروی دوربین قرار دهید، گوگل لنز ممکن است حتی گونه‌ی دقیق گیاه را نیز شناسایی کند، حال آنکه بیان کردن نام گیاه با توجه به شکل برای این اپلیکیشن چندان پیچیده نیست.

اگر تابلوی نام خیابانی در یک کشور خارجی برایتان بحث‌برانگیز شده و نمی‌توانید آن را بخوانید، کافی است از Google Lens کمک بگیرید. اطلاعات دقیق از Google Maps‌ استخراج و نمایش داده می‌شود. می‌توانید به یک شبکه‌ی وای-فای وصل شوید، آن هم با نشانه رفتن دوربین به سمت نام شبکه و رمز عبور آن! گوگل لنز یک دوربین هوشمند یا یک دوربین جست‌وجوگر است و در ابتدا در کنار Google Assistant و Google Photos انجام وظیفه می‌کند اما ممکن است در آینده به عنوان اپی کاملاً مستقل منتشر شود.