برای تبدیل نگاتیو دوربین‌های قدیمی به تصاویر رنگی، راه‌های مختلفی وجود دارد و خوشبختانه لزوماً نباید از تاریک‌خانه و تجهیزات قدیمی استفاده کنیم. حتی اخیراً اپلیکیشنی در حال توسعه است که این کار را به کمک دوربین گوشی انجام می‌دهد. در ۷۲۴ اپ امروز با اپلیکیشن جالب FilmLab آشنا می‌شویم.

فیلم‌لب اپلیکیشنی است که در مراحل جمع‌آوری سرمایه و توسعه به سر می‌برد و هدف نهایی آن تبدیل نگاتیو به تصاویر رنگی و دیجیتالی به کمک گوشی است. در حال حاضر فیلم‌لب به عنوان یکی از طرح‌های جالب نرم‌افزاری در کیک‌استارتر مطرح شده است. Abe Fettig طراحی این اپ در ویدیویی شیوه‌ی کار کردن با این اپلیکیشن را توضیح می‌دهد. مراحل بسیار ساده است. کافی است نگاتیو روی صفحه‌ای نورانی قرار بگیرد و با گوشی و اپ FilmLab از آن عکس بگیریم. این اپ یک عکس رنگی تحویل می‌دهد که کیفیت نسبتاً بالایی دارد. می‌توان فرمت jpeg یا فرمت باکیفیت‌تر RAW را برای خروجی انتخاب کرد. پردازش عکس گرفته شده از نگاتیو چند ثانیه و حتی چند دقیقه طول می‌کشد.

اپلیکیشن FilmLab شاید برای حرفه‌ای‌ها جالب نباشد و ترجیح بدهند که با اسکنرهای مرغوب تصویری با رزولوشن بالاتر از نگاتیو خود تهیه کنند اما در عین حال اپلیکیشن ساده و سریعی است.

تاکنون در کمپین جذب سرمایه برای توسعه‌ی کامل این اپلیکیشن، نیمی از سرمایه‌ی ۲۰ هزار دلاری موردنیاز جمع‌آوری شده است.