سرویس دانش و فناوری

چگونه می‌توان آخرین توییت‌های یک پروفایل توییتر را به صورت RSS در فیدخوان‌ها دنبال کرد؟

فید ابزار خوبی برای دنبال کردن یک وب‌سایت و محتوای آن است. اخبار و مطالب به صورت عنوان و مقدمه و گاهی با متن کامل در آدرسی خاص قرار می‌گیرند و کاربر با استفاده از یک اپلیکیشن یا سرویس تحت وب از آن استفاده می‌کند. به این ترتیب هیچ عنوانی را از دست نمی‌دهید و همیشه بروز هستید. در زمانی کوتاه ممکن است فید چند ده وب‌سایت موردعلاقه‌ی خود را از نظر بگذرانید و فقط چند آیتم مهم را باز کرده و متن کامل را مرور کنید.

در مورد توییتر هم می‌توان از سبک و سیاق RSSخوانی استفاده کرد. برخی شخصیت‌ها و برخی وب‌سایت‌ها ممکن است RSS خاصی نداشته باشند و فقط مطالب و حرف‌های خود را در توییتر توییت کنند. اما چطور می‌توان از RSS توییتر استفاده کرد؟

ابتدا به وب‌سایت Twitter مراجعه کنید. به نام کاربری فرد یا شبکه و وب‌سایت موردنظر خود دقت کنید که مبادا در خبرنامه‌ی اشتباه ثبت نام کنید.

سپس به آدرس TwitRSS.me مراجعه کنید. این وب‌سایت یک سرویس رایگان است که می‌تواند فید توییتر را به فیدی از نوع RSS‌ تبدیل کند! دقیقاً همان ساختاری که در فیدخوان‌های معروفی مثل Feedly و InoReader کاربرد دارد.

گام بعدی تایپ کردن نام کاربری پروفایلی است که قصد دنبال کردن مطالب آن را دارید. مراقب باشید که نام کاربری اشتباه وارد نشود:

اگر مایل به دنبال کردن پاسخ‌هایی که به توییت‌ها داده می‌شود هستید، چک‌باکس With Replies را تیک بزنید و در نهایت روی دکمه‌ی Fetch RSS کلیک کنید. فید RSS آماده شده است:

لینک این صفحه را از نوار آدرس مرورگر به صورت کامل کپی کنید. حال سراغ فیدخوان خود بروید. به بخش اضافه کردن فیدها مراجعه کنید که بسته به سرویس موردعلاقه‌ی شما متفاوت است. به عنوان مثال در Feedly دکمه‌ی Add Content در سمت چپ و پایین صفحه قرار دارد و با کلیک کردن روی آن می‌توانید آدرس فید را مستقیماً وارد کنید و یا نام وب‌سایتی را جست‌وجو کرده و در نتایج به دنبال فید موردنظر باشید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید