کارت گرافیک‌های نسل بعدی ای‌ام‌دی با معماری Vega یک بار دیگر شایعه‌ساز شدند. سه مدل برتر این گروه جدید می‌تواند با GTX 1070 و GTX 1080 و حتی GTX 1080 Ti انویدیا رقابت کند و از نظر قیمتی نیز رقابت دشواری بین ای‌ام‌دی و انویدیا شکل خواهد کرد.

ای‌ام‌دی در مورد مشخصات و تعداد هسته‌های پردازشی نسل بعدی کارت گرافیک‌های خویش صحبتی نکرده و تنها چیزی که رسماً اعلام شده، بازدهی بالاتر و لیتوگرافی بهینه‌تر است. یک از مدل‌های رده‌اول RX Vega Core است که با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود و رقیبی برای GTX 1070 و شاید GTX 1080‌ باشد. مدل بعدی RX Vega Eclipse است که با وجود قیمت ۵۰۰ دلار، احتمالاً رقیب مستقیم GTX 1080 خواهد بود. مدل برتر RX Vega Nova نام دارد و با قیمت ۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

با توجه به اینکه ای‌ام‌دی در گذشته همواره قیمت محصولات را برای رقابت با انویدیا پایین تعیین کرده می‌توان گفت که RX Vega Novaی ۶۰۰ دلاری ممکن است کارت گرافیکی در حد GTX 1080 Ti و حتی کمی بهتر باشد. اما از طرفی ای‌ام‌دی تاکنون کارت گرافیک تک‌هسته‌ای با قدرت پردازشی بالاتر از ۱۰ ترافلاپس معرفی نکرده است و به نظر می‌رسد که رقابت دشواری برای کنار زدن GTX 1080 Ti در راه است.