یکی از بهترین کیبوردها برای اندروید، کیبورد گوگل یا Gboard‌ است که تنظیمات متنوعی دارد. استفاده از نشانه‌هایی مثل پرانتز و دو نقطه و غیره با تپ کردن روی کلیدها و مکث امکان‌پذیر است و سرعت تایپ کردن را افزایش می‌دهد اما در حالت پیش‌فرض نشانه‌ها در صفحات مجزا قرار دارند. در ۷۲۴ ترفند موبایل امشب به روش فعال کردن نشانه‌ها در کنار حروف کیبورد Gboard می‌پردازیم. با ما باشید.

مراجعه به صفحات مختلف یک اپلیکیشن کیبورد کمی وقت‌گیر است و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند نشانه‌هایی مثل دو نقطه و پرانتز با نگه داشتن کلیدها آشکار شود. خوشبختانه Gboard که نام جدید Google Keyboard است، چنین قابلیتی دارد و کافی است آن را از تنظیمات اپ فعال کنیم. مراحل کار به صورت زیر است:

ابتدا روی فیلد وارد کردن متن در هر اپلیکیشنی مثل گوگل کروم تپ کنید تا کیبورد آشکار شود. روی دکمه‌ی تقسیم که در کنار دکمه‌ی نشانه‌ها و اعداد قرار دارد تپ و مکث کنید تا سه آیکان ظاهر شود. آیکان چرخدنده موجب باز شدن تنظیمات کیبورد می‌شود.

راه دیگر این است که روی کشوی اپ‌های اندروید تپ کنید تا لیست کامل اپ‌ها نمایان شود. یکی از اپ‌ها Gboard است، روی آن تپ کنید.

هر دو روش به یک صفحه منتهی می‌شود، صفحه‌ی تنظیمات. روی Preferences تپ کنید:

به سمت پایین اسکرول کنید و روی Long press for symbols تپ کنید تا به حالت فعال تغییر کند.

گزینه‌ی فوق به معنی نمایش نشانه‌ها (Symbol) است. کیبورد گوگل از این پس با ظاهر جدید نمایان می‌شود و کافی است روی کلیدها مکث کنید تا نشانه‌ها نمایان شوند. مقایسه کنید: