گوگل تصمیم گرفته با پروژه‌ی جدیدی به اسم Treble مشکلات بروزرسانی اندروید را حل کند. به موجب این پروژه اندروید مستقل از واسط سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای سازندگان گوشی منتشر می‌شود و به این ترتیب برای دریافت بروزرسانی در انتظار اقدام سازنده‌ی گوشی نخواهیم بود.

یکی از مشکلات محصولات اندرویدی این است که همیشه باید منتظر اقدام سازندگان گوشی باشیم تا اندروید خام گوگلی را دریافت کرده و با اضافه کردن درایور قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای خاص خود، بروزرسانی مخصوص هر محصول را ارایه کنند. معمولاً شرکای بزرگ گوگل در این امر خطیر شتاب‌زده عمل نمی‌کنند و حتی برای محصولات قدیمی بروزرسانی به کلی منتفی است! به این ترتیب مشکلات امنیتی در گوشی و تبلت باقی می‌ماند و هیچ بروزرسانی خاصی منتشر نمی‌شود.

گوگل می‌خواهد در آینده این مشکل را به روشی متفاوت حل کند. هفته‌ی اخیر گوگل از Project Treble سخن به میان آورده است. پروژه‌ای که قرار است اندروید O و نسخه‌های بعدی به همراه آن معرفی شوند. گوگل ساختار اندروید و پوسته‌ی سفارشی سازندگان گوشی و تبلت را متحول می‌کند، اما چطور؟

در اسلاید زیر دو تصویر بالا نشان می‌دهد که تاکنون تغییرات سازنده به همراه هسته‌ی اصلی که اندروید خام است، منتشر می‌شد اما همان‌طور که در دو تصویر بعدی مشاهده می‌کنید قرار است واسط خاص سخت‌افزاری سازندگان گوشی و تبلت که با خط‌چین قرمز مشخص شده، درکنار اندروید خام قرار بگیرد و بلوک مشکی که همان اپلیکیشن‌های و تغییرات نرم‌افزاری سازنده‌ی گوشی است، مستقل از اندروید منتشر می‌شود.

 با روشی که به موجب پروژه‌ی تربل در اندروید پیاده‌سازی می‌شود، گوگل بروزرسانی را راحت‌تر پیگیری می‌کند.