اگر سادگی چیزی است که شما می‌خواهید بهتر است  نگاهی به Samsung Z4 بیاندازید. از منظر رسانه‌های اجتماعی و همچنین سادگی استفاده، آخرین نسخه تلفن همراه دارای سیستم عامل Tizen به صورت واضحی Android را به جنگ می‌خواند.

Z4 با یک نمایشگر ۴.۵ اینچی ساخته شده‌است که کوچکتر از بیشتر گوشی‌های بازار می‌باشد. صفحه نمایش دارای پوشش مقاوم با انحنای لبه‌ی 2.5D و رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است. در آن یک پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز با رم ۱ گیگابایتی سیستم عامل تایزن ۳ را راه‌اندازی می‌کنند.

برای گرفتن عکس‌های سلفی شما یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش اخصاصی در اختیار دارید. دوربین اصلی در پشت بسیار شبیه به دوربین سلفی است و دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی است. ویژگی Video Flip به شما اجازه می‌دهد تا از هر دو دوربین به صورت هماهنگ برای گرفتن عکس از مناظر در یک ویدیو استفاده کنید، همچنین ژست‌های حرکتی و صوتی جهت کنترل دوربین و تمام کارهای تلفن همراه وجود دارد.

شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را از طریق وای-فای 802.11n و یا به کمک مودم 4G کلاس ۴ بارگذاری کنید. تماس صوتی از طریق وای-فای و از طریق اینترنت LTE پشتیبانی شده است و همچنین نسخه دو سیم‌کارتی گوشی در بعضی مناطق در دسترس خواهدبود.

سامسونگ Z4 ابتدا در هند و سپس در بازارهای دیگر راه پیدا خواهد کرد. قیمت گوشی نامعلوم است اما قیمت زیادی نمی‌توان برای آن تصور کرد. (Z4 در واقع نسخه ضعیف شده‌ی Z3 است).