در گلکسی نوت ۸ سامسونگ از دوربین دوگانه استفاده می‌شود. تصاویری که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد که در طرح‌های مربوط به این گوشی قدرتمند، دوربینی دوگانه در سمت پشت دیده می‌شود.

شاید دوربین دوگانه‌ی پرچم‌داران امروزی از نظر کارکرد و روش ترکیب تصاویر و یا استفاده از دوربین متفاوت باشند و هر یک به شکلی خاص از دوربین دوم استفاده کند اما به نظر می‌رسد که حتی سامسونگ و اپل هم به این نتیجه رسیده‌اند که بد نیست در سمت پشت دوربینی دوگانه تعبیه شود. طراحی ظاهر دوربین دوگانه‌ی سامسونگ تقریباً مشابه Mate 9 هواوی است.

روی لنز دوربین گلس مقاوم قرار می‌گیرد و به علاوه چیدمان دوربین دوگانه عمودی است. لرزشگیر آپتیکال و فوکوس کردن هم‌زمان دو دوربین نیز محتمل است. با توضیحاتی که داده شده، در این دوربین از برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر و موتوری کوچک و همین‌طور بلبیرینگ استفاده شده تا به کمک حسگری که حرکات ماژول فوکوس را اندازه‌گیری می‌کند، لرزش و حرکت خنثی شود.

احتمالاً یکی از دوربین‌های حسگری مرغوب مثل IMX333‌ سونی دارد، حسگری با قطر لوله‌ی 1/2.55 اینچ که ۱۲.۲ مگاپیکسلی است و پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری دارد و به علاوه دوآل پیکسل برای فوکوس سریع و دقیق در آن پیاده‌سازی شده است.