اینستاگرام خیلی سریع جای خود را دربین کاربران اینترنت باز کرد و کاربران بزرگسال آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۶ درصد از جمعیت بزرگسال استفاده کننده ار اینترنت بود؛ این درحالیست که کاربران بزرگسال توییتر ۲۳ درصد هستند. برای کمک به کاربران تازه کار و حتی قدیمی اینستاگرام، ۱۵ ویژگی پنهان در این شبکه اجتماعی را برای شما در این مقاله آماده کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که برای اجرای این ویژگی‌ها باید آخرین نسخه اینستاگرام را در تلفن همراه خود داشته باشید.

عکس‌ها را از روی نقشه حذف کنید

شاید برای اولین بار باشد که این موضوع را می‌شنوید؛ زمانیکه به پروفایل خود می‌روید روی آیکون موقعیت در پایین بیوگرافی کلیک کنید؛ یک نقشه ظاهر می‌شود که لیستی از مکان‌هایی که شما در آن محل‌ها عکس‌های خود را منتشر ساخته‌اید را شامل می‌شود.

با زوم کردن روی نقشه می‌توانید نام مناسب‌تری برای محل عکس انتخاب کنید و همچنین داده‌های محل‌های بعضی از عکس‌ها را حذف کنید.

برای حذف داده محل از عکس‌ها

به پروفایل خود بروید و روی آیکون موقعیت کلیک کنید؛

نقشه‌ای را مشاهده می‌کنید که مکان‌های مختلف عکس‌های شما را دسته بندی کرده است. با زدن گزینه ویرایش که در بالای صفحه قرار دارد، می توانید موقعیت عکس‌های خود را ویرایش کنید.

در صفحه جدید می‌توانید عکس‌هایی که در گروه‌های مختلف قرار گرفته‌اند را انتخاب و حذف کنید؛ بعد از انتخاب و زدن گزینه “Done” عکس‌ها از شما سوال می‌شود که آیا مطمئن هستید که قصد پاک کردن عکس‌ها را دارید یا خیر، روی گزینه “Confirm” کلیک کنید تا داده‌ها حذف شوند.

مرور کردن عکس‌های گرفته شده در مکان‌های خاص

یک اتفاق جالب در اینستاگرام جستجوی عکس‌های گرفته شده در مکان‌های خاص و یا نزدیک به آن محل‌ها است. برای این کار دو راه وجود دارد که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

برای جستجو مکان خاص: روی آيکون ذره‌بین در پایین صفحه تپ کنید؛ این کار شما را به صفحه جستجو عمومی می‌برد. هنگامی که روی نوار جستجو کلیک کنید، چهار تب ظاهر می‌شود. “Places” را انتخاب کنید و نام مکانی را تایپ کنید؛ تمامی عکس‌هایی که با برچسب این مکان جغرافیایی پست شده‌اند نشان داده می‌شوند.

مرور کردن عکس‌های گرفته شده در نزدیکی شما

دوباره روی آيکون ذره‌بین در پایین صفحه ضربه بزنید؛ این کار شما ره به صفحه جستجو عمومی می‌برد؛ چهار تب ظاهر می‌شود. “Places” را انتخاب کنید و نام مکانی را تایپ کنید و روی “Near Current Location” تپ کنید.

ارجا دادن افراد به یک وب‌سایت خارجی

یکی از بزرگترین مشکلات صاحبین مشاغل در اینستاگرام این است که این اپلیکیشن اجازه نوشتن آدرس وب‌سایت را بصورت لینک در بخش بیوگرافی نمی‌دهد؛ از صفحه توییتر گرفته تا ... ، زمانی که شما در کپشن یک عکس آدرس URL را وارد می‌کنید همانند یک متن عادی بنظر خواهد رسید.

یکی از راه‌های مقابله با این مشکل ارجاع کاربران به لینک‌های مجاز در اینستاگرام و سپس فرستادن به سایت خود است؛ لینک‌های مثل یوتیوب و ... .

پنهان کردن آگهی‌های نامربوط

اینستاگرام یک اپلیکیشن از خانواده فیس‌بوک است و تلاش می‌کند به شما آگهی‌های را که با موضوعات موردعلاقه و پسند شما نشان دهد. تبلیغات گاهاً براساس افرادی که دنبال می‌کنید و یا پست‌هایی که لایک می‌کنید برای شما نمایش داده می‌شوند.

برای پنهان کردن تبلیغات در اینستاگرام

روی لیبل “Sponsored” که در بالا سمت راست هر تبلیغی قرار دارد بزنید و “Hide This” را انتخاب کنید. 

در این مرحله از شما پرسیده می‌شود که چرا نمی‌‌خواهید این پیام نمایش داده شود؛ هر کدام از جواب‌ها که مدنظرتان هست را انتخاب کنید.

برای محدود کردن تبلیغات دنباله‌دار در iPhone/iPad

به تنظیمات بروید و “Privacy” را انتخاب کنید؛ سپس “Advertising” را بزنید و گزینه “Limit Ad Tracking” را انتخاب کنید.

برای خاموش کردن تبلیغات براساس علاقه در اندروید

به “Google Setting” بروید و سپس “Ads” را بزنید؛ در آنجا گزینه “Turn off interested – based ads” را انتخاب کنید.

عکس‌ها را بصورت خصوصی برای دوستانتان بفرستید

اشتراک‌گذاری عکس‌ها با دنبال کنندگانتان تنها راه اشتراک گذاشتن آنها نیست؛ همچنین می‌توانید عکس‌ها را بصورت اختصاصی و یا در گروه بفرستید. درست مانند فرستادن پیام یا متن در فیس‌بوک.

برای ارسال عکس خصوصی

عکس را آپلود کنید و آن را ویرایش کنید؛ زمانی که می‌خواهید عکس را اشتراک بگذارید “Direct” را که در بالای صفحه قرار دارد انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید شخصی را که می‌خواهید عکس را برایش بفرستید انتخاب کنید.

برای ارسال عکس‌های خصوصی موجود

ابتدا عکس را باز کنید؛ این عکس می‌تواند عکس خودتان یا عکس دیگری باشد، بر روی آیکون فلش منحنی که سمت راست آيکون قلب (لایک) قرار دارد بزنید؛ سپس فردی را که برای ارسال عکس مد نظر دارید بزنید.

اگر شما نیز ترفندهای جالبی از این اپلیکیشن می‌شناسید با ما در میان بگذارید.