با جمع‌آوری شواهد مشخص شده که سامسونگ از سه نوع چیپ حافظه مختلف برای مدل‌های Galaxy S8 استفاده کرده است. UFS 2.1 تنها نوع حافظه‌ی به کار رفته نیست بلکه سه نوع حافظه با سه عملکرد متفاوت و البته نزدیک در این گوشی استفاده شده است.

در واقع تولیدکننده‌گان تجهیزات اصلی با استفاده از اجزای یکسان از شرکت‌های متفاوت غریبه نیستند. تقریباً همیشه این عناصر در اصطلاح مشخصات فنی و عملکرد در تعادل با یکدیگر قرار دارند. قضیه درمورد هواوی P10 و سامسونگ گلکسی S8 نیست با وجود اینکه مورد دوم به مراتب کمتر از گذشته خود دور شده‌ است.

در آغاز کار سامسونگ با افتخار اعلام کرد که آخرین نسخه نسخه تکنولوژی UFS 2.1 را مورد استفاده قرار داده ‌است که در حال حاضر سریع‌ترین حافظه ذخیره NAND  تولید‌ شده برای کاربران است که حتی در صفحه رسمی محصول نیز قرار گرفته است. اما پس از آن در سکوتی ناگهانی فرو رفت. این مدرک کاربران را برای به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر راهنمایی کرد.

با جمع‌آوری شواهد مشخص گردید که سامسونگ از سه نوع چیپ حافظه مختلف برای مدل‌های Galaxy S8 استفاده کرده است.

که یکی از این چیپ‌ها متعلق به خود سامسونگ و  دو چیپ دیگر متعلق به توشیبا است. چیپ حافظه سامسونگ و یکی از چیپ‌های توشیبا همانطور که در آگهی اعلام شده بود از تکنولوژی  UFS 2.1 استفاده کرده بودند اما چیپ دیگر توشیبا از تکنولوژی UFS 2.0. استفاده کرده بود.

در عمل کاربران قادر نیستند به راحتی تفاوت سرعت خواندن ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه در برابر ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه را تشخیص دهند و به همان شکل کاربران نمی‌توانند رسوایی اخیر هواوی را که با وجود اینکه تکنولوژی UFS را اعلام کرده بود یک حافظه به مراتب کندتر با تکنولوژی eMMC 5.1 را در محصولش قرار داد را بگویند. هواوی در صنعتی که با کمبود گسترده چیپ‌های حافظه روبرو است انگشت‌ها را به سمت خود نشانه برد که با توجه به شواهد جدید موثق به نظر می‌رسد.

اما دارندگان سامسونگ گلکسی S8 پایان کوتاه مقایسه با هواوی را متوجه نشدند چرا که فهمیدن آنها هنوز به صورت شانسی است، که این سوال را به وجود می‌آورد که چه مدت است که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی از ترفند دود و آینه استفاده می‌کنند!