اینستاگرام خیلی سریع جای خود را دربین کاربران اینترنت باز کرد و کاربران بزرگسال آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۶ درصد از جمعیت بزرگسال استفاده کننده ار اینترنت بود؛ این درحالیست که کاربران بزرگسال توییتر ۲۳ درصد هستند.

برای کمک به کاربران تازه کار و حتی قدیمی اینستاگرام، ۱۵ ویژگی پنهان در این شبکه‌ی اجتماعی را برای شما در این مقاله آماده کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که برای اجرای این ترفندها باید آخرین نسخه اینستاگرام را در تلفن همراه خود داشته باشید.

ترتیب بخشیدن به فیلترها و پنهان کردن آنهایی که کمتر استفاده می‌شوند

اگر زیاد از اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید فیلترهای مختلفی را استفاده کنید؛ البته تعداد فیلترهایی که مورد استفاده قرار می‌دهید بستگی به سلیقه شما دارد. می‌توانید فیلترها را براساس میزان استفاده مرتب کنید و همچنین فیلترهای با کمترین میزان استفاده را پنهان کنید.

برای مرتب‌سازی یا پنهان کردن فیلترها، یک عکس آپلود کنید و شروع به ویرایش کنید؛ زمانی که مشغول ویرایش عکس جدید خود هستید و زمانی که به صفحه فیلترها وارد می‌شوید، بعد از آخرین فیلتر گزینه “Manage” را مشاهده می‌کنید که باید آن را انتخاب کنید.

در این صفحه می‌توانید فیلترها را جابجا کنید و آنها را براساس اولویت بچینید؛

همچنین برای پنهان کردن فیلترهای مورد نظر کافیست علامت تیک مقابل هر فیلتر را بردارید.

از اینستاگرام بعنوان یک ویرایشگر عکس استفاده کنید، بدون ایجاد پست

فیلترهای دوست داشتنی اینستاگرام و قابلیت ویرایش از این اپلیکشن محبوب یک ویرایشگر پر مصرف ساخته است؛ برای این کار باید بعد از ویرایش عکس، حالت پرواز را فعال کنید و باید مطمئن باشید گزینه “Save Original Photo” را در تنظیمات فعال کرده‌اید.

پست را منتشر کنید (بعلت فعال بودن حالت پرواز پست ارسال نمی‌شود)، در این مرحله اپلیکیشن عکس شما را ذخیره می‌کند.

قرار دادن خط مابین بیوگرافی و کشپن

وقتی کپشن اینستاگرام را می‌نویسید، خواهید دید نمی‌توانید از دکمه “Enter” یا “Return” استفاده کنید؛ این اتفاق در مورد نوشتن بیوگرافی نیز صادق است. سه دکمه پایین صفحه که در عکس مشاهده می‌کنید را همزمان با هم فشار دهید.

با اینکار دکمه‌ “Return” ظاهر می‌شود.

عکس‌هایی که در آنها تک شده‌اید را پنهان کنید

زمانیکه شخصی شما را در عکس یا ویدیویی تگ می‌کند، این فایل بصورت اتوماتیک در پروفایل شما اضافه می‌شود. برای دیدن پست‌هایی که در آنها تگ شدید: به صفحه شخصی خودتان بروید و روی آیکون شخصی در سمت راست، پایین بیوگرافی کلیک کنید.

برای پاک کردن پست‌هایی که در آنها تگ شدید: زمانیکه مشغول تماشای پست تگ شده هستید، روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید و “Edit Tags” را انتخاب کنید؛ سپس پست‌هایی که در آنها تگ شده‌اید را حذف کنید. در نهایت روی “Hide From Profile” کلیک کنید.

اجازه دسترسی را فعال کنید قبل از اینکه شما را در پستی تگ کنند

زمانیکه شخصی شما را در پستی تگ می‌کند، این پست بصورت پیش‌فرض و اتوماتیک به پروفایل شما اضافه می‌شود؛ اما شما این امکان را دارید تا انتخاب کنید کدام پست (که در آن تگ شده‌اید) در پروفایل شما نمایش داده شود.

برای اضافه کردن تگ بصورت دستی: به پروفایل خودتان بروید و دکمه “Option” را بزنید؛ اضافه کردن بصورت دستی را انتخاب کنید.

اضافه کردن دستی عکس‌های تگ شده به پروفایل: روی عکسی که در آن تگ شدید بزنید، سپس روی نام کاربری خود کلیک کنید و “Show On My Profile” را انتخاب کنید. اگر نظر عکس دارید باید “Hide from My Profile” را انتخاب کنید.