اینستاگرام خیلی سریع جای خود را دربین کاربران اینترنت باز کرد و کاربران بزرگسال آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۶ درصد از جمعیت بزرگسال استفاده کننده ار اینترنت بود؛ این درحالیست که کاربران بزرگسال توییتر ۲۳ درصد هستند.

برای کمک به کاربران تازه کار و حتی قدیمی اینستاگرام، ۱۵ ویژگی پنهان در این شبکه اجتماعی را برای شما در این مقاله آماده کرده‌ایم. توجه داشته باشید که برای اجرای این ویژگی‌ها باید آخرین نسخه اینستاگرام را در تلفن همراه خود داشته باشید.

 وقتی افراد مورد علاقه شما پست می‌گذارند به شما اطلاع دهد

اگر می‌خواهید پست‌های جدید افراد مورد علاقه خود را از دست ندهید، باید اعلام نوتیفیکیشن را برای افراد خاص مد نظر خود را روشن کنید.

برای روشن کردن این ویژگی: وارد پروفایل فرد موردنظر خود شوید و یکی از پست‌های او را باز کنید، سپس روی علامت سهنقطه که در پایین سمت راست عکس قرار دارد کلیک کنید؛ در اینجا می‌توانید گزینه “Turn on post notification” را انتخاب کنید.

اگر بعد از انجام این کار باز هم خبری از نوتفیکیشن نشد باید به تنظیمات تلفن همراه یا تبلت خود رفته و اجازه آمدن نوتیفیکیشن از اپلیکیشن اینستاگرام را فعال کنید. چگونه؟

برای فعال کردن در سیستم‌عامل iOS:

به تنظمیات بروید، سپس وارد بخش نوتیفیکیشن‌ها شوید؛ اینستاگرام را انتخاب کنید و سپس “Allow Notification” را روشن کنید.

برای فعال کردن در سیستم‌عامل Android:

به تنظیمات بروید، “App” را انتخاب کنید، سپس وارد اینستاگرام شوید و گزینه نمایش نوتیفیکشن‌ها را فعال کنید.

تمامی پست هایی که لایک کرده‌اید را ببینید

شاید بخواهید همه پست‌هایی را که تا الان لایک کرده‌اید را مشاهده کنید، برای اینک کار وارد پروفایل خودتان شوید و روی دکمه “Option” کلیک کنید، سپس روی “Post you’ve Liked” کلیک کنید.

برای پس گرفتن لایک هر کدام از این پست‌ها، خیلی ساده به پست مربوطه مراجعه کرده و روی علامت قلب قرمز شده کلیک می‌کنید، فرد مقابل متوجه پس گرفتن لایک شما نمی‌شود.

دیدن آخرین پست‌هایی که دوستانتان پسندیده‌اند، گذاشتن دیدگاه و...

شما می‌دانید چه کسانی پست‌های شما را پسندیده‌اند، اما آیا می‌دانید دوستانتان چه پست هایی را اخیراً پسند کرده اند و یا در مورد چه مطالبی دیدگاه خود را نوشته‌اند؟

برای دیدن آخرین فعالیت‌های کسانی که شما را دنبال می‌کنند، روی آیکون قلب در پایین صفحه که نشان‌دهنده‌ی کسانی است که عکس‌های شما را لایک کرده‌اند کلیک کنید؛ سپس، تب “Following” را در این صفحه انتخاب کنید.

عکس‌ها را بدون نگرانی از پسندیدن ناگهانی آنها ببینید

بدون ریسک لایک کردن اشتباهی عکسی هم می‌توانید آنها را ببینید، این مورد بیشتر شبیه هک است؛ اما با قرار دادن تلفن همراه در حالت پرواز می‌توانید بدون ترس عکس ها را نگاه کنید. ابتدا اجازه دهید عکس‌ها در اپلیکیشن بارگذاری شود، سپس تلفن همراه یا تبلت خود را در حالت پرواز قرار دهید؛ حالا وقت اسکرول کردن صفحه اپلیکیشن است؛ زمانی که به پایان عکس‌های بارگذاری شده می‌توانید از حالت پرواز خارج شده و دباره عکس‌های جدیدی را بارگذاری کنید.

پاک کردن تاریخچه جستجو

شاید به دلایل شخصی دوست نداشته باشیم کسی از جستجوهای ما در این اپلیکیشن مطلع شود، پس قبل از اینکه تلفن همراه خود را به دست کسی دهید، برای پاک کردن تاریخچه جستجو به صفحه‌ی پروفایل خود رفته و دکمه گزینه‌ها را بزنید؛ روی گزینه “clear Search History” کلیک کنید و سپس پاسخ دهید “ Yes, I’m Sure”.