فاصله‌ی بین موبایل و دسکتاپ در حال از بین رفته است؛ بیشتر برنامه‌های دسکتاپ در تلفن‌های همراه ایجاده شده‌اند، اما نصب اپلیکیشن‌های تلفن همراه در دسکتاپ به مراتب کار سخت‌تری است، مگر آنکه از یک کروم بوک استفاده کنید. اما برای سیستم‌عامل مکینتاش این موضوع چگونه است؟

برای نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی نیاز به یک نرم‌افزار سوم شخص است، که با انجام چند تنظیم می‌توانید از این اپلیکشن‌ها استفاده کنید.

Android Studio

Android SDK کاملترین شبیه‌ساز سیستم‌عامل اندروید است؛ همراه با آپدیت‌های مفید، اگرچه این شبیه‌ساز برای اجرای اپلیکیشن‌های مختلف ساخته نشده است و بیشتر برای تست و آزمایش سریع اپلیکیشن‌های ساخته شده است. بنابراین نصب اپلیکیشن‌ها ساده نیست و عملکرد آنها ایده‌ال نخواهد بود. این نرم‌افزار بشدت کند است، بعلاوه اینکه نسخه کامل این شبیه‌ساز برای کاربران عادی واقعاً غیرمفید خواهد بود.

BlueStacks

بهترین راه برای نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز نرم‌افزار بلواستکس است؛ یک شبیه‌ساز رایگان و سریع، با نصبی آسان درحالیکه گستره وسیعی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را در بر می‌گیرد.

اگر به سایت بلواستک سر بزنید، مطمئناً وسوسه می‌شوید تا نسخه مک این نرم افزار را برای سیستم‌عامل خود دانلود کنید؛ اما متأسفانه این نرم‌افزار در حال حاضر از مکینتاش پشتیبانی نمی‌کند و شما برای داشتن این شبیه‌ساز فوق‌العاده مجبور به استفاده از Bootcamp و نصب ویندوز در مک‌بوک خود خواهید بود.

ARC Welder

برنامه‌های کروم دیگر بصورت رسمی در خارج از این سیستم‌عامل قابل اجرا نیستند، با این حال شما هنوز می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنید. ARC Welder یکی از اپلیکیشن‌های قدیمی تحت کروم است که در مرورگر کروم اجرا می‌شود و شما را قادر به اجرای اندروید در مک می‌کند. هنوز هم ارزش تست کردن را دارد، اما احتمال کند بودن این نرم‌افزار در اجرای خیلی از بازی‌ها و اپلیکیشن ها وجود دارد؛ ضمن اینکه بدلیل عدم حمایت به احتمال زیاد در بلندمدت از صفحه روزگار محو می‌شود.

آيا موفق به اجرای اندروید در مک خود شدید؟

خیلی از کاربران شاید یکی از راه‌های گفته شده را تست کرده باشند، شاید اصلاً بعد از خواندن این مقاله از اجرای اندروید در سیستم‌عامل مک خود پشیمان شوید اما خوب اگر به اندروید علاقه دارید بنظر می‌رسد ارزش امتحان کردن را حداقل برای یکبار دارد.

مطلب مرتبط: ۵ شبیه‌ساز برتر اندروید و مقایسه‌ی Blustacks و Nox و ...

راه‌های دیگر برای اجرای اندروید در مکینتاش

VirtualBox بهترین راه برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در سیستم‌عامل مک است؛ اما گزینه‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد، راه‌هایی محدودتر.