گوشی Galaxy S8 Active که نسخه‌ی مقاوم‌شده‌ی پرچم‌دار جدید سامسونگ نسبت به سقوط و ضربه و همین‌طور نفوذ مایعات و غبار است، با نام رمز SM-G892A معرفی می‌شود. در ادامه به مشخصات فاش شده گلکسی اس ۸ اکتیو اشاره می‌کنیم.

شایعات حاکی از آن است که گلکسی اس ۸ اکتیو گواهی MIL-STD-810G را دریافت کرده است و این به معنی مقاومت در برابر سقوط است. از طرفی گواهی IP68 نیز نشان می‌دهد که این گوشی در برابر نقوذ آب و غبار مقاوم است، درست همان‌طور که از یک گوشی اکتیو سامسونگی انتظار داریم.

سامسونگ در نسخه‌ی اکتیو پرچم‌داران خود باتری بزرگ‌تری استفاده می‌کند چرا که این گوشی‌ها برای مسافرت و عکاسی در طبیعت و ... طراحی شده‌اند و طبعاً عمر باتری موضوع مههی است. سال پیش در گلکسی اس ۷ اکتیو باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی که ۱۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بزرگ‌تر از باتری Galaxy S7‌ بود، تعبیه شد و امسال هم این وضعیت تکرار می‌شود. رنگ‌بندی گوشی اکتیو جدید شامل سه رنگ سبز و خاکستری و طلایی می‌شود که با رنگ‌بندی نسخه‌ی اکتیو پرچم‌دار سال پیش متفاوت است.

سایر مشخصات Galaxy S8 Active مثل نسخه‌ی معمولی گلکسی اس ۸ است و این یعنی نمایشگر ۵.۸ اینچی QHD و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و دوربین‌های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی در این گوشی جالب وجود دارد.