ناسا مسابقه‌ی HeroX دیگری ترتیب داده تا از این طریق نرم‌افزار قدرتمند FUN3D خود را بهینه کند. این نرم‌افزار محاسباتی بخشی از اموال دولتی است و دسترسی به آن دشوار است اما استفاده‌ی بهینه از آن نیازمند بهینه‌سازی‌ها و ایده‌پردازی‌های بیشتر است.

تنها شهروندان ایالات متحده‌ی آمریکا می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. علاقه‌مندان می‌بایست ابتدا اپلیکیشنی معرفی کرده و مسیر بازبینی و بررسی دولتی را پشت سر بگذارند و پس از این مراحل ناسا به آنها اجازه می‌دهد که از نرم‌افزار FUN3D استفاده کنند. FUN3D نرم‌افزاری است که به زبان فرترن نوشته شده و مخصوص حل معادلات دیفرانسیل غیرخطی است. هدف این است که شرکت‌کنندگان به بهینه‌سازی کد‌ها بپردازند و در آینده روش‌های بهتری برای استفاده‌ی بهینه از این نرم‌افزار وجود داشته باشد.

FUN3D به تدریج به نرم‌افزاری چندزبانه تبدیل می‌شود. برخی بخش‌ها با توجه به قوانین سختی که برای گرفتن خروجی تصویب شده، به زبان Ruby و C++ نوشته شده‌اند. در حقیقت FUN3D با سرمایه‌ای که از مالیات تأمین شده، شکل گرفته و جزو اموال دولتی محسوب می‌شود.

ناسا محدودیت‌های دیگری هم در نظر گرفته است. مثلاً شرکت‌کننده می‌بایست با جیمیل شخصی شرکت کند و سرویس‌های ایمیل دیگر و همین‌طور جیمیل کاری و سازمانی پذیرفته نمی‌شود. فقط می‌توان FUN3D را روی کامپیوتر شخصی نصب کرد و ... . جوایز ۱۰ و ۱۵ هزار دلاری برای رتبه‌ی اول ایده‌پردازی و کدنویسی در نظر گرفته شده است.