پردازنده‌ی گرافیکی آیفون‌ها را همیشه کمپانی ایمجینیشن تکنالوجیز و اپل طراحی می‌کردند اما اپل تصمیم گرفته پردازنده‌ی گرافیکی را نیز خود طراحی کند در حالی که ایمجینیشن تکنالوجیز معتقد است که اپل بدون نقض قوانین پتنت‌ها و در حقیقت بدون استفاده از ایده‌‌ها و طرح‌های این کمپانی قادر نیست کاری انجام دهد.

اپل همیشه از بهترین طرح‌های ایمجینیشن تکنالوجیز در معماری پردازنده‌ی گرافیکی آیفون‌ها و آیپدها استفاده کرده و نشان داده که می‌تواند تغییرات جالبی مثل افزایش تعداد گروه‌های پردازشی ایجاد کند. گام بعدی اپل طراحی اختصاصی بخش گرافیک است البته نه به این معنی که این بخش کاملاً توسط مهندسین اپل طراحی شود بلکه قرار است از طرح‌ و معماری‌های موجود با اعمال تغییراتی استفاده شود.

ایمجینیشن تکنالوجیز مشتریان بسیاری مثل اینتل و سامسونگ دارد اما بزرگ‌ترین و سودآورترین مشتری این کمپانی، اپل است. آمار نشان می‌دهد که ۶۰ درصد درآمد این کمپانی از گرافیک‌های PowerVR به کار رفته در محصولات اپل و در حقیقت حق لایسنس به دست می‌آید. به همین علت است که با فاصله گرفتن اپل از این کمپانی، بخش زیادی از درآمدها حذف می‌شود. اخیراً ایمیجینیشن تکنالوجیز دو بخش از فعالیت‌های خود را متوقف و واگذار کرده تا کاهش ارزش سهام خود را جبران کند. بخشی که در عرصه‌ی پردازنده‌های کم‌مصرف برای وسایل مختلف فعالیت می‌کرد یکی از این دو بخش است.

اقدام بعدی ایمجینیشن تکنالوجیز مذاکره و شاید مشاجره با اپل است! ایمیجینیشن بر این باور است که اپل بدون استفاده از پتنت‌های این کمپانین نمی‌تواند کاری از پیش ببرد ام اپل مخالف است و البته اپل مدرکی دال بر استقلال و بی‌نیازی کامل خود ارایه نکرده است.

به نظر می‌رسد که اپل در تصمیم خود جدی است و می‌تواند طرح‌های موجود را با تغییراتی به نفع خود استفاده کند و مدعی نوآوری شود چرا که کمپانی‌هایی مثل اپل و سامسونگ به خوبی در عرصه‌ی جمع کردن تکنولوژی‌های مختلف روز در یک محصول جذاب و نهایی گام برداشته‌اند و کم و بیش شکایت‌های پتنتی را مدیریت کرده‌اند.