مایکروسافت دیروز از Windows 10 S به عنوان جدیدترین سیستم عامل خود پرده برداشته است. این ویندوز برای کاربری آموزشی طراحی شده و سبک‌تر از ویندوز ۱۰ معمولی است اما یکی از معایب آن تنظیم مرورگر Microsoft Edge به عنوان مرورگر پیش‌فرض و Bing به عنوان موتور اصلی جست‌وجو است.

رویWindows 10 S فقط نرم‌افزارهای ویندوز استور مایکروسافت اجرا می‌شود. خبر بدی نیست چرا که تنوع اپ‌های ویندوز استور زیاد است اما متأسفانه Chrome و فایرفاکس و Opera در این فروشگاه نرم‌افزاری وجود ندارند!

مایکروسافت تصمیم گرفته که مرورگر Edge را به عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ اس تنظیم کند و حتی اگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس در Windows Store اضافه شوند هم  چاره‌ای جز استفاده از مرورگر مایکروسافت اج وجود ندارد! این تصمیم همیشگی است! خبر بدتر این است که موتور سرچ پیش‌فرض فقط و فقط Bing است! گویا در آینده هم نمی‌توان گوگل یا ... را به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در نظر گرفت.

مرورگر Edge امن و سریع و همین‌طور سبک است اما محدود کردن کاربر به یک مرورگر بومی و خاص چیزی نیست که در پلتفرم ویندوز متداول باشد. تنظیم بینگ به عنوان موتور جست‌وجوی اصلی نیز فراتر از صبر و تحمل دانش‌آموزانی است که به قدرت گوگل در یافتن محتوا ایمان دارند.