مایکروسافت بالاخره از Surface Laptop پرده برداشت. لپ‌تاپی با نسخه‌ی جالب ویندوز ۱۰ به اسم Windows 10 S که برای کاربردهای آموزشی طراحی شده و سخت‌افزاری قدرتمند درون آن تعبیه شده است. در ادامه با لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت بیشتر آشنا می‌شویم.

سرفیس‌ها همیشه محصولاتی با طراحی و سخت‌افزار برتر بوده‌اند و سرفیس لپ‌تاپ هم از این قاعده‌ی کلی مستثنی نیست. نمایشگر ۱۳.۵ اینچی این لپ‌تاپ جداشدنی نیست و لولای ۳۶۰ درجه هم ندارد و این یعنی مایکروسافت بالاخره یک لپ‌تاپ واقعی طراحی کرده است. نمایشگر PixelSense که از تاچ و استایلوس دقیق پشتیبانی می‌کند با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل در Surface Laptop به کار رفته است. رزولوشن عجیبی است اما نسبت تصویر ۳ به ۲ است. درست شبیه تبلت‌های سرفیس.

کیبورد دارای نور پس‌زمینه است. این لپ‌تاپ در رنگ‌های نقره‌ای، سرخ مایل به قهوه‌ای، خاکستری و آبی عرضه می‌شود. وزن و ضخامت بدنه به ترتیب ۱.۲۵ کیلوگرم و ۱۴.۵ سانتی‌متر است. سبک و باریک و در عین حال عمر باتری در پخش ویدیوهای رزولوشن بالا از نت‌فلیکس حدود ۱۴.۵ ساعت تخمین زده می‌شود. رئیس بخش سرفیس می‌گوید لپ‌تاپ سرفیس از مک‌بوک پرو سریع‌تر است و از مک‌بوک ایر سبک‌تر! در حقیقت اگر ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنید می‌توانید کانفیگ مجهز به Core i5-7200U و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD را سفارش دهید که کانفیگ خوب و سریعی است. در مقابل Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD حدود ۲۲۰۰ دلار برایتان آب می‌خورد!

ارقام سرسام‌آوری است آن هم برای دستگاهی که به نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ یعنی Windows 10 S‌ تجهیز شده است. ویندوز ۱۰ اس برای لپ‌تاپ‌های سبک و کوچک و البته ارزان تدارک دیده شده و به همین علت است که سبک‌تر و سریع‌تر از ویندوز ۱۰ معمولی عمل می‌کند. هدف از معرفی این نسخه‌ی جدید رقابت با سیستم عامل Chrome OS‌ گوگل بوده ولیکن کروم‌بوک‌ها به مراتب ارزان‌تر از لپ‌تاپ سرفیس هستند و سخت‌افزار آنچنانی ندارند.