تبلت‌های مخصوص کتاب‌خوانی یا Ebook Reader معمولاً نمایشگر کم‌مصرف e-ink دارند و چند روزی با یک بار شارژ کامل باتری، دوام می‌آورند. Gvido تبلتی با دو نمایشگر برای اصحاب موسیقی طراحی کرده که به کمک آن می‌توان راحت نت‌نویسی کرد و حتی موسیقی نواخت! در ادامه با گجت جالب Gvido بیشتر آشنا می‌شویم.

این تبلت مثل دیگر ای‌بوک ریدرها عمر باتری بالایی دارد، حتی با وجود دو نمایشگر ۱۳ اینچی! در حقیقت نمایشگر e-ink کم‌مصرف است و به علاوه چشم را آزار نمی‌دهد. اما قیمت برگه‌ی موسیقی Gvido مثل ای‌بوک‌های معمولی پایین نیست! ۱۶۰۰ دلار قیمتی است که سازنده برای این تبلت در نظر گرفته که حتی بیشتر از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل است!

تبلت موسیقی‌محور Gvido دقیقاً شبیه دفترچه‌ی نت‌نویسی است و تنها تفاوت آن در این است که نیازی به ورق زدن وجود ندارد. با استایلوس الکترومغناطیسی می‌توان نت‌ها را به سادگی نوشت و تصحیح کرد. حتی یک سرویس آنلاین هم برای ذخیره کردن نت‌ها در فضای ابری در نظر گرفته شده و می‌توان نت‌ها را همگام‌سازی کرد تا از گوشی و کامپیوتر و سایر گجت‌ها نیز به آن دسترسی داشت. سرویس فروش نت‌ها نیز فراهم شده است.

مطالعه کردن PDFها هم امکان‌پذیر است اما به یاد داشته باشید که نمایشگرهای e-ink سیاه و سفید هستند و نه رنگی.

به ویدیویی از کارکرد این تبلت موسیقی‌محور توجه کنید: