کروم‌بوک‌های گوگل و شرکا به زودی با رقیبی به اسم Surface Laptop مواجه می‌شوند که مبتنی بر سیستم عامل ابری ویندوز ۱۰ اس است. Windows 10 S نسخه‌ای از ویندوز است که با تکیه بر سرویس‌های ابری ارزان و جالب می‌خواهد کروم او‌اس گوگل را به مبارزه دعوت کند.

مایکروسافت قبلاً قیمت ویندوز را برای کامپیوترهای کوچک‌تر کاهش داده تا هزینه‌ی تمام‌شده‌ی محصولات ویندوزی کمتر شود اما این اقدام کافی نیست. ویندوزی متفاوت و ارزان‌تر لازم است تا کروم‌بوک‌ها متوقف شوند. به علاوه مایکروسافت وارد عمل شده و سخت‌افزاری خاص برای این ویندوز طراحی کرده است که شاید نام نهایی آن Surface Laptop‌ باشد. سِرفیس (سورفیس نخوانید!) برند محصولات جالب مایکروسافت روی لپ‌تاپی جدید حک می‌شود.

از مشخصات لپ‌تاپ سرفیس می‌توان به نمایشگر ۱۳.۵ اینچی پیکسل‌سنس، بدنه‌ای از آلیاژ محکم و سبک مثل آلیاژهای منیزیم، داک کیبورد از جنس اَلکَنتارَ که قبلاً در تایپ کاور سرفیس پرو ۴ نیز استفاده شده و رنگ‌بندی‌های متنوع اشاره کرد. پردازنده‌ی مرکزی ممکن است از سلرون‌های Apollo Lake اینتل یا اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کوآلکام باشد که در هر صورت ارزان‌تر از Coreهای اینتل است. پورت USB معمولی یا نوع A و دیسپلی‌پورت و کارت‌خوان SD در این محصول پیش‌بینی شده است.