اینتل در گزارش مالی فصل اخیرش نشان داده که احتمالاً در فصل‌های بعدی بزرگ‌ترین سیلیکون و تراشه نیست! اگر وضعیت به همین منوال پیش برود به زودی سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه با اختلافی قابل توجه خواهد بود.

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های مختلف است. از ماژول‌های حافظه‌ی DDR3 و DDR4‌ گرفته تا تراشه‌های ویژه‌ی گوشی و تبلت مثل پردازنده، مودم و ... . اینتل هم با پردازنده‌های خوبش در بازار شناخته می‌شود و محصولاتی دیگر مثل SSD را با همکاری مایکرون تولید می‌کند. در ماه‌های اخیر مجموع تولیدات سامسونگ به اینتل نزدیک شده است.

به نظر می‌رسد که رشد بخش حافظه علت اصلی پیشرفت سامسونگ بوده است. در محصولات چینی معمولاً رم زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معرفی گوشی‌هایی که پردازنده‌ی معمولی اما رم زیاد دارند، یک رویه‌ی جاری است. بخشی از افزایش تولید حافظه‌ی رم به بازار چین مربوط می‌شود. بخشی دیگر نیز طبق معمول به بازار محصولات گیمینگ و کارت گرافیک‌ها و همین‌طور سرورهای قدرتمند مربوط است.

سامسونگ سود زیادی از این بخش دارد. حتی تخمین زده می‌شود که در ماه‌های آتی قیمت رم و حافظه‌های NAND به ترتیب ۳۹ و ۲۵ درصد بیشتر شود. اگر این تخمین به واقعیت تبدیل شود، قطعاً درآمد سامسونگ از اینتل نیز پیشی می‌گیرد.