سرویس دانش و فناوری

برخی گوشی‌های هواوی P10 و Mate 9 حافظه‌ی گران‌قیمت UFS 2.0 ندارند! شکایت مشتریان از هواوی

هر دو گوشی رده‌اول هواوی در ماه‌های اخیر از تکنولوژی مدرن UFS 2.0‌ بهره می‌برند و لذا حافظه‌ی داخلی‌شان سریع‌تر از پرچم‌داران قبلی هواوی است. سامسونگ هم در گوشی‌های رده‌اول خود از UFS 2.0 به جای eMMC استفاده می‌کند و کمپانی‌های چینی دیگری هم به این تکنولوژی روی آورده‌اند. اما گزارشات نشان می‌دهد که هواوی در تمام گوشی‌های میت ۹ و پی۱۰ از حافظه‌ی سریع استفاده نکرده است!

بنچ‌مارک‌هایی که توسط کاربران معمولی گرفته شده نتایج عجیبی دارد و به نظر می‌رسد که هواوی eMMC را در گوشی‌ها استفاده کرده است. پاسخ کمپانی هواوی به شبهات این است که ما از UFS 2.0 استفاده کرده‌ایم چرا که حافظه‌های جدید UFS 2.0 به مقدار کافی تولید نمی‌شود. Richard Yu ریاست بخش موبایل کمپانی هواوی اشاره کرده که کاربر تفاوتی بین eMMC و UFS 2.0 حس نمی‌کند چرا که ما بهینه‌سازی‌های مختلفی اعمال کرده‌ایم.

مشتریان هواوی با جمله‌ای که ریچارد یو گفته کاملاً مخالف هستند و حتی مدعی شده‌اند که هواوی کلاه‌برداری کرده است! از UFS 2.0 سخن گفته و هزینه را دریافت کرده ولیکن به جای آن از eMMC استفاده کرده است. به هر حال تفاوتی در قیمت گوشی‌های مجهز به حافظه‌ی داخلی UFS 2.0 و eMMC وجود ندارد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید