سامسونگ همچنان بر قرار دادن سنسور ضربان قلب در پرچمدار خود ادامه می‌دهد؛ در شرایطی که شاید خیلی از کاربران حتی از این قابلیت خبر ندارند. اما خوب سامسونگ از این سنسور بعنوان یک قابلیت غیرضروری و در جهت مزیت رقابتی استفاده می‌کند؛ البته در این مورد بخصوص می‌توان گفت این قابلیت می‌تواند مفید نیز باشد.

اگر شما هم مثل من باشید، سلفی گرفتن برایتان گاهی ناخوشایند می‌شود. خصوصاً وقتی با تلفن‌های بزرگ‌تر روبرو میشوید. گوشه‌های زاویه‌دار نیز دسترسی به دكمه‌های ولوم (افزایش و كاهش صدا) را دشوارتر از پیش میكند. نتیجه این اتفاق هم تصاویر تار بخاطر لرزش دست است؛ اینجاست كه سنسور ضربان قلب به كار می آید، آنطور كه به‌نظر میرسد شما می توانید از این سنسور به عنوان یك دكمه شاتر مجزا استفاده کنید. دكمه‌ای كه مطمئناً انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

راه کار این است: اگر دوربین جلو می‌تواند یک چهره را تشخیص دهد، ضربه زدن روی سنسور ضربان قلب می‌تواند یک عکس را ثبت کند. در این شرایط  لک شدن دوربین عقب در اوایل برایتان آزاردهنده است؛ همانطور که می‌دانید، این ویژگی در Note 4 مورد استفاده قرار گرفت و اکنون مفید‌تر از قبل شده است. البته این ویژگی را می‌توانید غیرفعال کنید؛ نحوه چگونگی غیرفعال کردن سنسور ضربان قلب در دوربین را در تصاویر زیر ببینید.