امروز در بخش ۷۲۴ترفند در ۷۲۴پرس به آموزش نحوه‌ی ایجاد آلارم ویبره‌دار می‌پردازیم. اگر مایل به دانستن نحوه‌ی ایجاد آلارم ویبره‌دار هستید با ما در ۷۲۴ترفند امروز همراه باشید.

هنگامی که شما در iOS، وسایل اپلی خود را در حالت میوت (Mute) یا بی صدا قرار می‌دهید، تماس‌های دریافتی و پیام‌های دریافتی شما با به لرزه‌درآمدن گوشی یا همان ویبریشن به شما اعلام می‌شود. اما جالب است بدانید که آلارم‌های تنظیم‌شده برخلاف تماس‌های دریافتی و پیام‌های دریافتی در هر صورت (چه در حالت بی‌صدا و چه صدا‌دار) رینگتون تنظیم شده توسط شما را پخش می‌کنند. اگر شما مایل به داشتن یک آلارم هستید که به جای به صدا در آوردن گوشی ویبره را فعال کند، می‌توانید یک رینگتون بی‌صدا بسازید.

ساختن یک رینگتون بی‌صدا

اضافه کردن رینگتون شخصی‌سازی‌ شده به آی‌دیوایس کار چندان‌ سختی نیست. البته متأسفانه به صورت عادی در آی‌او‌اس رینگتون بی‌صدا موجود نیست و به نوعی ما برای داشتن رینگتون بی‌صدا در آی‌دیوایسمان مجبور به ساخت رینگتون شخصی‌سازی شده هستیم. البته در اپ‌استور چند رینگتون‌ بی‌صدا مو‌جود هست و شما اگر می‌خواهید که به آی‌دیوایس خود چند رینگتون بی صدا هستید و علاقه‌‌ای به وصل کردن ای‌دیوایس به کامپیوتر و ریختن رینگتون بی‌صدا در آن نیستید، خرید یکی از این رینگتون‌ها از اپ‌استور آسان‌ترین راه موجود برای انجام این کار به شمار می‌رود.

برای ساختن رینگتون بی‌صدا شما شما می‌توانید به وسیله‌ی برنامه‌هایی مثل Audacity یک فایل صوتی بی‌صدا ضبط کرده و از آن استفاده کنید. پس از ساختن آن،‌ فایل مربوطه را از طریق آیتونز به ای‌دیوایس خود منتقل کنید.

ساختن یک الارم با رینگتون بی‌صدا

پس از آن که رینگتون بی‌صدا را به آی‌دیوایس خود منتقل کردید، شما می‌توانید آن را برای رینگتون یک الارم انتخاب کنید. اپ ساعت را باز کرده و روی گزینه‌ی آلارم تپ کنید.

 روی دکمه‌ی + در قسمت بالا سمت راست اپ تپ کنید:

 زمان و تنظیمات دیگر را برای آلارم جدید خود تنظیم کنید و سپس روی گزینه‌ی Sound تپ کنید.

 در صفحه‌ی صدا‌ها، رینگتون شخصی‌سازی شده‌ی شما در بالا‌ترین بخش لیست رینگتون‌ها قرار دارد. رینگتون بی‌صدای جدید خود را انتخاب کنید (گوشی شما پس از انجام این کار می‌لرزد) و سپس روی ‌Back در قسمت بالا سمت چپ تپ کنید.

حال روی گزینه‌ی ‌Save تپ کنید تا آلارم بی‌صدای جدید شما ذخیره شود.

حال چه دستگاه شما درحالت بی‌صدا باشد و چه نباشد آلارم گوشی شما ره به حالت ویبره در‌خواهد آورد و صدایی ایجاد نمی‌کند.